۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۸۲۵۸۶

پیامدهای توافق هسته‌ای بر امنیت رژیم صهیونیستی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ پیامد توافق هسته ای بر امنیت رژیم صهیونیستی از سوی مدیر مسؤول خبرگزاری خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفت.
حزب موتلفه اسلامي حزب موتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد سروش نژاد مدیر مسؤول خبرگزاری خاورمیانه در جلسه ای با موضوع «بررسی پیامد توافق هسته ای بر امنیت رژیم صهیونیستی» که شامگاه شنبه در حزب مؤتلفه اسلامی تهران برگزار شد با اشاره به وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی در سالهای گذشته، گفت: رژیم صهیونیستی از سال 2000 میلادی به بعد شرایط خاصی پیدا کرده است، بیداری اسلامی در منطقه شرایط ویژه ای را به این رژیم تحمیل کرده است.


 
وی افزود: اتفاقات جنوب لبنان و جنگ با حزب الله رژیم غاصب صهیونیستی را با چالشی خاص مواجه کرد، نخستین اقدام رژیم صهیونیستی پس از بیداری اسلامی در منطقه مقابله با تغییرات مهم مصر بود، اگر این رژیم موقعیت خود در مصر را از دست می داد وضعیت منطقه تغییر می کرد.

 

سروش نژاد با اشاره به اهمیت کشور مصر از منظر رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: مصر بزرگ ترین کشور همسایه رژیم صهیونیستی است، البته موضوع سوریه نیز از اهمیت بالایی برای این رژیم برخوردار است که در این راستا رژیم غاصب صهیونیستی اقداماتی را در جهت نابودی اخوان المسلمین انجام داد.

 

وی ادامه داد: به روی کار آمدن اخوان المسلمین اعلام خطری برای رژیم صهیونیستی به‌شمار می رفت، استقرار گروه حماس در غزه و همکاری آنان با اخوان المسلمین از جانب رژیم صهیونیستی پیش بینی می شد، وجود تجربه جنگ 33 روزه سبب شد تا صهیونیست ها کودتایی به جهت نابودی اخوان المسلمین انجام دهند.

 

مدیرمسؤول خبرگزاری خاورمیانه با اشاره به وقایع منطقه، گفت: اتفاقاتی که در عراق صورت گرفت منجر به پیوستگی فرهنگی، نظامی و سیاسی این کشور با ایران شد، اتفاقاتی که در بحرین رخ داد شبیه آنچه بود که در ابتدای انقلاب اسلامی واقع شد، این قضیه ناراحتی رژیم صهیونیستی و غرب را به دنبال داشت و در این زمینه اقداماتی در بحرین، سوریه و یمن انجام شد که به نفع غرب نبود.

 

سروش نژاد با اشاره به وضعیت غزه پس از جنگ 50 روزه، تاکید کرد: پس از جنگ 50 روزه وجود غزه دیگر امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر نمی اندازد، تمامی زیرساخت های غزه از بین رفته و حماس فقط در حال زنده نگه داشتن غزه است، رژیم صهیونیستی توانست اقداماتی را انجام داده و برخی کشورها را علیه جمهوری اسلامی منسجم کند، غده سرطانی منطقه توانست پرونده ایران در منطقه را به حالت امنیتی ببرد.


وی افزود: ایران خواستار تغییر ابن پرونده از حالت امنیتی بود، برجام می خواهد وضعیت امنیتی پرونده ایران را تغییر دهد.

 

مدیرمسؤول خبرگزاری خاورمیانه با اشاره به نتیجه برجام بر عملکرد رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در یک دوره رژیم صهیونیستی به عنوان سلطه گر منطقه به شمار می رفت ولی از سال 2000 تا 2010 عقب نشینی کرده و با انجام طرح بدل در مقابل بیداری اسلامی وضعیت خود را از دفاع به حمله تغییر داد، رژیم صهیونیستی پس از برجام مجددا به حالت دفاع خواهد رفت.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی پس از برجام به تنگنا خواهد رفت، کشور پس از برجام در پارادایم دیگری قرار دارد درصورتی که قبلا این‌چنین نبود، کشور قبل از برجام نهادهای بین المللی را قبول نداشته ولی پس از آن همه این نهادها مورد پذیرش کشور خواهد بود، در برجام سازمان انرژی اتمی را به عنوان داور پذیرفتیم و این عمل یعنی نهاد‌های بین المللی را قبول داشته و از این پس با نظم نوین جهانی همراه خواهیم شد.


سروش نژاد با اشاره به وضعیت مواجهه کشور پس از برجام با رژیم صهیونیستی، ابراز داشت: براساس رویه های بین‌المللی می توانیم همچنان وضعیت خود با رژیم صهیونیستی را حفظ کنیم، در حال حاضر این دشمنی به صورت علنی در جمهوری اسلامی وجود دارد ولی می توانیم سیاست های خود با آنان را داشته ولی در عرصه بین المللی ظهور و بروز کمتری به آن دهیم.

 

مدیرمسؤول خبرگزاری خاورمیانه در پاسخ به این سوال که برداشت رژیم صهیونیستی از برجام چیست، گفت: اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی شبیه وضعیت امریکا می باشد، جریان چپ به دنبال این است که درگیری را به حداقل رساند به‌طور مثال وجود دولت عربی در کنار دولت یهودی را قبول دارد، جریان راست فقط دولت یهودی را می پذیرد در رژیم صهیونیستی اختلاف بین جریان چپ و راست وجود دارد، البته این اختلافات منجر به جدایی و جنگ در داخل نمی شود.


 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امریکا و لابی صهیونیستی نیز اصل را حفظ امنیت رژیم صهیونیستی دانسته و بر این موضوع اختلاف ندارند، ولی در روش اجرای این امنیت اختلاف وجود دارد.

 

سروش نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: سیاست کنونی جمهوری اسلامی می گوید ما در وضعیتی نیستیم که این آتش بس را قبول نکنیم، طرف مقابل می داند جمهوری اسلامی در حال تثبیت وضعیت خود در منطقه است، در بازی قدرت هر اقدام به مفهوم یک تهدید است و یک کشور برای جلوگیری از تهدید ها اقداماتی را انجام می دهد، بنابر این رویکرد لابی صهیونیست پس از توافق در مواجهه با جمهوری اسلامی تغییر نخواهد کرد.

 

مدیرمسؤول خبرگزاری خاورمیانه با اشاره به اتخاذ سیاست جدید کشور پس از برجام، گفت: به نظر می‌رسد کشور به سمت و سویی می رود که سیاست های اعلامی علیه رژیم صهیونیستی را کم کرده ولی اقدامات مخفیانه خود علیه این رژیم را ادامه خواهد داد.

 

وی افزود: کشور تا زمانی که به صراحت نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد بزند آنان نیز اقدامات متقابلی را انجام خواهند داد ولی اگر این انزجار مخفیانه باشد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران کمتر خواهد بود، اگر حمایت علنی ما از رژیم صهیونیستی پس از برجام ادامه یابد کارشکنی آنان بیشتر خواهد شد، ممکن است فشار خود علیه ایران را افزایش دهند.


سروش نژاد با بیان اینکه تلاش امریکایی ها در جهت تضعیف جمهوری اسلامی بوده است، تاکید کرد: یکی از دلایل توافق انجام شده شکستن هیمنه جمهوری اسلامی در منطقه بوده است./811/پ201/ب4

ارسال نظرات