۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۸۲۱۳۴
عضو حماس:

تثبیت آتش بس در غزه در گرو لغو محاصره است

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی حماس، تاکید کرد که تثبیت آتش بس در غزه در گرو لغو محاصره ظالمانه این باریکه خواهد بود.
محمود الزهار عضو دفتر سياسي جنبش حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود زهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی حماس، در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی اگر به دنبال تثبیت آتش بس در غزه است، باید هرچه سریع تر به محاصره جائرانه این باریکه پایان دهد.

 

زهار تصریح کرد که گروه‌های فلسطینی در جریان مذاکرات اخیر در قاهره بر سر مساله تثبیت آتش بس در مقابل لغو محاصره توافق حاصل کردند و اگر رژیم صهیونیستی هم درصدد تثبیت آتش بس در غزه است، نخست باید به محاصره این منطقه بدون هیچ قید و شرطی پایان دهد.

 

وی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی تا به این لحظه محاصره نوار غزه را برنداشته است و اکنون این سوال مطرح است که آتش بس در غزه تا کی ادامه خواهد داشت.

 

این در حالی است که مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی 26 آگوست سال گذشته پس از 51 روز جنگ توافق آتش بس را تحت نظارت مصر به امضا رساندند.

 

منابع رسانه‌ای از تلاش‌ها و تحرکات گسترده طرف‌های بین المللی برای تثبیت آتش بس در غزه در مقابل لغو محاصره این منطقه و احداث گذرگاه آبی به منظور ارتباط این باریکه با دنیای خارج خبر داده‌اند اما هنوز توافقی برای آتش بس طولانی مدت در غزه به امضا نرسیده است./994/ب101/د

ارسال نظرات