۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۸۲۱۲۰
استاد حوزه:

حفظ حرمت دین برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با بیان این‌که اگر مؤمنان در همه ابعاد زندگی خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حرمت دین را نگه دارند، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، گفت: انسان حتی نسبت به خود نیز باید حرمت نگه دارد؛ وسواس، خشک رفتاری، خود آزاری یا دیگر آزاری و سخت‌گیری با خود جهنم به وجود می‌آورد.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه شامگاه پنج‌شنبه 29 مرداد در جلسه سخنرانی تحت عنوان خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری شهر ری برگزار شد، گفت: هزاران سال حسرت در قبر، قیامت و برزخ برای کسانی است که در دنیا چیزی برای آنجا کسب نکردند.

 

وی افزود: همه اسم رحمان در تمام اسم الله وجود دارد یعنی هر کس بخواهد اسمی از اسماء الهی را کسب کند باید نخست رحمن یعنی مهربان باشد به میزانی که مهربان است اسم دریافت می‌کند.

 

استاد حوزه عنوان کرد: انسان برای مهربان‌ شدن نباید بی‌ادب، ظالم، فحاشی باشد، بلکه باید رعایت ادب و احترام را داشته و اهل مهرورزی نسبت به سایر انسان‌ها باشد.

 

شجاعی اظهار داشت: اگر کسی دو اسم «رحمن» و «رحیم» را بگیرد دریافت دیگر اسم‌ها برای او راحت‌تر است و اگر این دو اسم را کسب نکرده باشد نمی‌تواند سایر اسم‌ها را دریافت کند، حتی «بسم الله الرحمن الرحیم» نیز با رحمن و رحیم آغاز می‌شود.

 

 وی بیان داشت: دو نوع اکرام برای خدا و غیر خدا یعنی به خاطر افراد وجود دارد، اکرام نسبت به دیگران باید صرفا برای رضای الهی باشد، وقتی مسلمانی مسلمان دیگر را برای رضای الهی اکرام کند خداوند گناهان او را پاک می‌کند.

 

استاد حوزه ابراز کرد: در روایت آمده که ای مسلمانان با هم صمیمی باشید حقوق یکدیگر را ضایع نکنید، نسبت به کسی که به شما بدی کرده کینه و دشمنی به دل نگیرید و با کسی هم که به شما بدی نمی‌کند با ادب و اکرام رفتار کنید.

 

شجاعی گفت: اگر برای کسی الله عزیز باشد از شعائر الهی نیز خوشش می‌آید زیرا بر اساس آیات قرآن از نشانه‌های تقوی دل دوست داشتن علامت‌های الهی است، امکان ندارد کسی خدا را دوست داشته باشد اما مظاهر شرعی و الهی را نپذیرد.

 

وی افزود: کسی که دین برای او مهم و عزیز باشد برادران دینی خود را تکریم و تعظیم می‌کند، اگر مسلمانان همین یک قاعده اکرام برادران دینی خود را رعایت می‌کردند در جوامع اسلامی فسادی اتفاق نمی‌افتاد.

 

استاد حوزه تصریح کرد: کسی که غذای ناسالم یا داروی قلابی به دیگران می‌فروشد او دین و ایمان ندارد چطور یک شخص می‌تواند با هم‌میهن خود چنین کار را انجام دهد در حالی که وقتی برای کشور جنگ و مشکلی پیش آید هم‌میهن او در برابر دشمن می‌ایستد.

 

شجاعی اظهار داشت: اگر مؤمنان در همه ابعاد زندگی خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حرمت دین را نگه دارند، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، انسان حتی نسبت به خود نیز باید حرمت نگه دارد وسواس، خشک رفتاری، خود آزاری یا دیگر آزاری و سخت‌گیری با خود جهنم به وجود می‌آورد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی واقعا به خدا و ائمه معصومین عشق ورزد اخلاق بد خود را حتی اگر وراثتی نیز باشد در کمترین زمان کنار گذاشته و این خصوصیت را در وجود خود پاک می‌کند./807/پ202/ح

ارسال نظرات