۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۸۲۰۸۱
همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان؛

همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان شهرستان شهریار با حضور مدیران و مسؤولان این شهرستان در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) این شهر برگزار شد.
امامزاده اسماعيل شهريار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان شهریار، امروز و همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان و دهه کرامت با حضور حجج اسلام محمدزاده رییس اداره اوقاف و امورخیریه استان تهران، حسین آبادی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهریار، حسینی مدنی معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و ناجی فرماندار شهرستان، گروسی نماینده شهرستان شهریار، قدس و ملارد در مجلس و خادمان افتخاری و مدیران اجرایی امامزادگان و بقاع متبرکه شهریار و شهرستان های اطراف تهران در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی مدنی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در این همایش اظهار داشت: بقاع متبرکه در کل کشور همواره محل رجوع و محل برآورده شدن حاجات و نیازهای مردم است، که در کنار آن به کسب علم و دانش و برگزاری مراسمات مذهبی پرداخته می شود.

 

حجت الاسلام محمد زاده، رییس اداره اوقاف و امورخیریه استان تهران نیز گفت: در کل کشور 8 هزار بقعه متبرکه داریم که تعداد آن در استان تهران قریب به 306 مورد است و در شهرستان شهریار 26 بقعه و 25 امامزاده داریم.

 

وی در ادامه افزود: نوع بقاع متبرکه ای که در استان وجود دارد پنج گروه است که یا اختصاص به پیامبران دارد که در استان تهران و در شهرستان رباط کریم بقعه پیامبر لوط وجود دارد و یا متعلق به عارفان و دلدادگان اهل بیت(ع) است و یا متعلق به عالمان دینی است که مرقدشان جزء بقاع متبرکه و مورد توجه مردم است و یا مرقد شهدان صدر اسلام تاکنون است و یا امامزادگانی که تولیت و مدیریت‌شان را قانون به عهده اداره اوقاف و امور خیریه گذاشته است.

 

گفتنی است، در این مراسم که به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و شهرستان شهریار برگزار شد، حمید منتظر و صابر خراسانی به مدیحه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند و کلیپ هایی مرتبط با دهه کرامت و امامزاده اسماعیل پخش شد./9667/پ202/ح

ارسال نظرات