۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۷۳۷
بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم؛

مقابله با پدیده شوم تروریسم نیازمند اجماعی بین‌المللی است

خبرگزاری رسا ـ انجمن دفاع از قربانیان تروریسم تأکید کرد که فعالیت گروه‎های تروریستی فراتر از مرزهای ملی سازماندهی شده و تهدید آنها تهدیدی جهانی و رو به گسترش است.
قربانيان تروريسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در 16 ژوئیه 2011 در قطعنامه‌ای روز 19 اوت (28 مرداد) هر سال را به عنوان روز بین‌المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم در نظر گرفته است. این شورا در قطعنامه 8/17 خود علاوه بر محکومیت اقدامات تروریستی و همدردی با قربانیان ترور، بر موضوع ارتقا و حفاظت از حقوق قربانیان تروریسم تاکیدات ویژه‌ای کرده و تروریسم را به عنوان فعالیتی معرفی کرده که با هدف نابودی حقوق بشر، آزادی‌های اساسی و دموکراسی، تهدید یکپارچگی سرزمینی و امنیت کشورها و بی ثبات سازی دولت‌های مشروع قانونی صورت می‌گیرد.

 

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نیز ضمن گرامیداشت این روز و تاکید بر مفاد قطعنامه مذکور که با قربانیان ترور ابراز همدردی کرده و بر نقش آنها در مبارزه با پدیده شوم تروریسم اذعان داشته است. موارد ذیل را بیان می‌دارد.

 

قربانیان ترور و آسیب‌دیدگان از این پدیده شوم که برخی از آنها در جریان اقدامات تروریستی صدمات جسمی، روحی و مالی فراوانی را متحمل شده اند، بی شک از مهمترین اقشاری هستند که در جوامع امروزی نیاز به دفاع، حمایت و تشویق برای بازگشت به زندگی عادی در آنها احساس می شود، ماهیت پدیده شوم ترور که به یکباره قربانی را در وضعیتی بغرنج با آسیب های فراوان روحی و جسمی قرار می‌دهد با همین هدف که افراد و جامعه را در وضعیت ترس و وحشتی همیشگی قرار دهند طراحی شده و این بهترین حربه برای گروههای تروریستی در رسیدن به اهدافشان می باشد.

 

هرچند رنج و آلام قربانیان ترور با هیچ وسیله‌ای به طور کامل رفع نخواهد شد و کابوس تلخ تروریسم همواره زندگی روزمره قربانیان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما وجود نهادهایی مانند شورای حقوق بشر که فرصتی برای رساندن صدای قربانیان ترور به وجدان‌های بیدار در سطح جهان فراهم می‌آورد و امکان ملاقات قربانیان از سراسر جهان را ایجاد می‌کند، می‌تواند مرهمی بر آسیب های وارده بر قربانیان باشد. و در این راستا تصویب قطعنامه هایی در حمایت و دفاع از این قربانیان و تاکید بر نقش مهم آنها در مقابله با تروریسم بسیار مهم و کارگشا است./982/ب101/د

ارسال نظرات