۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۴۰۶
نخست وزیر عراق:

روند اصلاحات علیه شخص یا حزب خاصی نیست

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق اصلاحات ارائه شده را علیه شخص یا حزب خاصی ندانست بلکه هدف نهایی این اصلاحات را نجات عراق و خدمت به این کشور توصیف کرد.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: اصلاحات هدفش ضربه زدن به تاریخ سیاسی شخصیت‌های ملی و خدشه وارد کردن به وجهه احزاب نیست. هدف نهایی خدمت به کشور و منافع کلان عراق است.

 

نخست وزیر عراق در گفت وگویی تلفنی با صالح المطلک معاون نخست وزیر این کشور گفت: اوضاع سیاسی و روند اصلاحات جاری در کشور و نیز راه رهایی عراق بود و طرفین این موضوع یعنی نجات کشور از بحران را مهم‌تر از هر پست و موقعیت دولتی از سوی افراد دانستند و بر ضرورت توجه به خواسته‌های مردم بدون هیچ گونه تعلل و بازگشت امنیت و ثبات به عراق تاکید کردند.

 

از سوی دیگر المطلک نیز بیان کرد: بسته اصلاحی باید ریشه‌ای و فراگیر باشد و بر اساس اصول ملی صحیح استوار باشد. ما حامی این اقدامات به شریط اینکه همه نیازهای ملت عراق را شامل شود و نقشه راه مرحله جدید را مشخص کند و در طرح‌های جدید از سهمیه بندی‌های طایفه‌ای محدود کننده و سیاست به حاشیه راندن و کنار زدن افراد خبری نباشد.

 

وی افزود: من همواره و در طول سالیان قبل حامی طرح‌های اصلاحی بوده و همواره به آن دعوت کرده‌ام و هم اکنون آماده‌ام که سربازی برای نجات کشور از بحران کنونی و تحقق خواسته‌های مردمی و کاستن درد و رنج مظلومان و آوارگان باشم.

 

گفتنی است در راستای بسته اصلاحی حیدر العبادی نخست وزیر عراق معاونان رییس جمهوری و نخست وزیر کنار زده می شود. سه معاون رییس جمهوری نوری مالکی، ایاد علاوی و اسامه النجیفی و معاونان نخست وزیری بها الاعرجی، صالح المطلک و هوشیاری زیباری هستند./994/ب102/د

ارسال نظرات