۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۸۰۸۲۴
معاون وزیر خارجه سوریه:

ارتش سوریه وظیفه محافظت از مردم در مقابل خطر تروریسم را به عهده دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل، بر ماهیت تروریستی جنگ سوریه و پایبندی ارتش این کشور به حفاظت از جان غیرنظامیان در مقابل خطر تروریسم تاکید کرد.
معاون وزير خارجه سوريه در ديدار با معاون دبيرکل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با استیون اوبرین معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، درباره نقش سازمان ملل در پاسخگویی به بحران انسانی سوریه گفت وگو کرد.


مقداد همچنین برضرورت سیاسی نکردن کمک و همکاری میان دولت سوریه و سازمان ملل به منظور اثربخشی بیشتر و رفع نیازهای جنگ زدگان این کشور تاکید کرد و با اشاره به اثر منفی تحریم‌های اقتصادی یک جانبه علیه ملت سوریه و مغایرت آن‌ها با منشور سازمان ملل، خواستار اقدام این نهاد برای رفع این تحریم‌ها شد.


اوبرین نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری میان سازمان ملل و دولت سوریه برای پاسخگویی به چالش‌هایی که در نتیجه بحران سوریه ایجاد شده است، تاکید کرد.


وی دلیل سفر خود به سوریه را بررسی تلاش‌های سازمان ملل در زمینه کمک رسانی به مردم این کشور عضو، مشاهده اوضاع و ارزیابی نیازهای شهروندان سوری از نزدیک اعلام کرد.


این مقام سازمان ملل نیز تایید کرد که اختلاط مسائل سیاسی و انسانی نه تنها سودی ندارد بلکه بر وخامت بحران خواهد افزود.


طلال البرازی فرماندار حمص نیز با اوبرین دیدار و درباره طرح‌های کمک رسانی به ساکنان این استان گفت وگو کرد.


البرازی نیز بر اهمیت مشارکت میان فرمانداری حمص و نهادهای مدنی و بین المللی برای ارائه خدمات و کمک‌های بشردوستانه به همه غیرنظامیان تاکید کرد.


وی یادآور شد که خسارات وارد شده از جانب تروریست‌ها به برخی مناطق حمص از 70 درصد نیز فراتر رفته است و دولت سوریه در تلاش است تا 30 الی 40 درصد از این ضررها را برای ساکنان خسارت دیده جبران و به بازسازی خانه‌های آن‌ها کمک کند.


اوبرین نیز همکاری مقام‌های حمص در کمک رسانی به مردم جنگ زده را مثال زدنی توصیف و تایید کرد که دولت سوریه پشتیبانی‌های لازم را برای به نتیجه رسیدن تلاش‌های سازمان ملل برای کمک رسانی و بازسازی مناطق جنگی ارائه کرده است./994/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات