۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۸۰۶۹۱
معاون الازهر مصر:

علمای الازهر با تهدید تروریست‌ها از بیان حق دست نمی‎کشند

خبرگزاری رسا ـ معاون الازهر مصر با اشاره به تهدید گروه تروریستی بیت المقدس مبنی بر ترور علمای الازهر مصر خاطر نشان کرد که این تهدیدها، علمای الازهر را نسبت به ادای وظایف دینی و بیان حق ذره ای سست نخواهد کرد.
عباس شومان معاون الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون الازهر مصر در بیانیه‌ای به تهدیدات اخیر گروه‌ تروریستی بیت المقدس در ترور رهبران این مرکز اسلامی واکنش نشان داد.

 

عباس شومان گفت: این تهدیدها رهبران و علمای الازهر را نترسانده و آنها را در ادای واجب دینی و ملی خود متوقف نخواهد ساخت.

 

شومان افزود: با قوت و توان هرچه بیشتر در برابر تروریست‌های گمراه ایستادگی خواهیم کرد. به زودی سخنان حق از زبان علمای الازهر در نشان دادن چهره واقعی کسانی که اسلام را دستاویزی برای توجیه جنایت‌های خود انتخاب کرده اند، بیان خواهد شد.

 

معاون الازهر مصر خاطر نشان کرد: علما و رهبران الازهر برای خشنود ساختن افراد هیچگاه از اجرای دستورات الهی کوتاه نخواهند آمد.

 

در این بیانیه با اشاره به سخنان اخیر مدیرکل نظارت بر ذبح شرعی در متهم ساختن الازهر به فتوا دادن بر خلاف دستورات شریعت آمده است: کسانی که مدعی هستند الازهر مصر فتوای جواز خوردن گوشت حیواناتی که به وسیله برق ذبح شوند را داده است انسان‌هایی دروغگو بوده و این سخنان برای تخریب چهره علمای الازهر گفته می شود.

 

در این بیانیه تصریح شده است: حیوانی که با برق ذبح شود شرعا قابل خوردن نیست و تنها از گوشت حیواناتی که با ضوابط شرعی ذبح شوند می توان استفاده کرد.

 

 احمد طیب شیخ الازهر مصر چندی قبل با صدور بیانیه‌ای رسمی فتوای جواز استفاده از شوک برقی را در جایی که نیاز به گیج کردن حیوانات سرکش باشد صادر و گفت: با استفاده از برق می توان بر حیوان تسلط یافته و با شروط و ضوابط مشخصی که متخصصان بر آن تاکید دارند، ذبح شرعی حیوانات امکان پذیر است.

 

این سخنان با انتقاد شدیدی از سوی لطفی شاور مدیرکل نظارت بر ذبح شرعی و بازرسی گوشت و کشتار سوییس مواجه شد. وی با رد سخنان شیخ الازهر مصر، بر شرعی نبودن فتوای احمد طیب تاکید کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات