۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۷۹۴۳۴
یکی از علمای عربستان:

علما باید با سلاح علم و عقیده به نبرد تکفیری‎ها بروند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان ضمن اشاره به عوامل متعدد فتنه افروزی در کشورهای منطقه، فتنه افروزی بر مبنای جهالت دینی را خطرناک ترین فتنه در حال حاضر دانست.
شيخ حسين الراضي از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین الراضی، از روحانیان شیعه عربستان در سخنانی به بررسی ابعاد فتنه در عراق پرداخت  و عوامل متعدد فتنه افروزی در جوامع اسلامی را مورد بازنگری قرار داد.


این روحانی عربستانی عوامل فتنه را دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دانست و افزود: بیشترین خطر انحراف و فتنه افروزی زمانی است که بر مبنای جهالت در دین باشد و این امر موجب بدعت شده و پیامدهای بسیار خطرناکی را به دنبال دارد.


وی عامل ایجاد برخی فتنه‌های مذهبی را بزرگ کردن بی مورد برخی افراد در مناصب سیاسی و مذهبی خواند و تاکید کرد: گاهی اوقات دیده می شود عده ای به جای اینکه اسلام و دین را میزان قرار دهند برخی از افراد را ملاک حق وباطل می شمارند و این زمینه فتنه را به آسانی فراهم می کند.


حجت الاسلام الراضی خطاب به عالمان دینی جهان اسلام گفت: مسوولیت شما در این برهه از زمان که بدعت‌ها هر روز از هر سو بر مسلمانان وارد می شود، دو چندان شده و باید با سلاح علم و عقیده راسخ به جنگ عقاید باطل و افراطی بروید.


وی در پایان سخنان خود، از شهدای وقایع اخیر تروریستی در عربستان که در مساجد و در حال نماز به درجه رفیع شهادت رسیدند یاد کرد و اظهار داشت: این شهدا با اقامه فریضه الهی و بدون هراس از مخاطر احتمالی، جان خود را برای به پاداشتن این عبادت جمعی، فدا کردند./1321/ب902/د

ارسال نظرات