۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۹۰۲۴
فضل الله:

مشکل لبنان در عدم اجرای قانون است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت، عدم اجرای قانون و دخالت سیاستمداران در دادگاه‎ها را مشکل اصلی لبنان توصیف کرد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه برج البراجنه برگزار شد بر لزوم توقف جنایت های مستمر در لبنان تأکید کرد و گفت: متأسفانه جنایت علیه ملت لبنان از سوی کسانی صورت می گیرد که سابقه دار بوده و به دلایل مختلف با تخفیف مواجه شده اند و پس از آزادی از زندان به جنایت علیه ملت می پردازند.

 

وی افزود: این حوادث، درسی برای کسانی است که مانع از محاکمه جنایتکاران می شوند. برای همگان ثابت شده که مشکل لبنان در قانون نیست بلکه در اجرای آن و دخالت های مستمر در دادگاه ها به شمار می آید.

 

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: وقت آن رسیده که به مردم و جامعه رحم کرده و جنایتکاران را محاکمه سازید تا هر که درصدد جنایتکاری است، نسبت به مجازات اطمینان داشته باشد.

 

امام جمعه بیروت با اشاره به بحران های موجود در عراق، ادامه داد: علاوه بر بحران داعش، بحران برق و فقدان زیرساخت و گسترش فساد مالی و اداری که ثروت کشور را به باد می دهد از مشکلات عراق محسوب می شود.  این مساله به تلاش گسترده مراجع تقلید و گروه های سیاسی نیاز دارد که با وحدت و خاموش کردن آتش فتنه می توان عراق را به خیر و صلاح رساند.

 

وی درباره وضع منطقه پس از توافق هسته ای ایران گفت: هم اکنون شاهد دیدارهای مستمر سیاستمداران برای آغاز دوران جدید است. امیدواریم این دیدارهای بتواند به بحران منطقه پایان دهد و منطقه ای که در آستانه انفجار بود را به ثبات برساند.

 

فضل الله در پایان اظهار داشت: آخرین جنایتی که در منطقه رخ داد انفجار تروریستی مسجد ابها در عربستان سعودی بود که به کشته و مجروح شدن جمعی از نیروهای امنیتی انجامید. این جنایت نیز همانند سایر جنایت های تروریستی بود که هیچ تفاوتی بین مذهب و نژاد قائل نیست./980/ب901/د

ارسال نظرات