۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۹۷۹
روزنامه رأی الیوم:

جنگ واقعی عربستان در داخل کشور است نه در یمن و سوریه

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه عربی‌زبان با اشاره به انفجارهای سریالی چند ماه اخیر در عربستان که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آنها را بر عهده گرفته است، نوشت جنگی واقعی مقام‌های سعودی نه در سوریه و یمن بلکه در داخل عربستان است.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انفجار انتحاری روز پنج‌شنبه در مسجدی در عربستان زنگ خطر را برای مسؤولان سعودی و لزوم توجه به خطراتی که نه از سوریه و یمن بلکه از داخل آن را تهدید می کند، به صدا در می آورد.

 

پایگاه اینترنتی رای‌الیوم در سرمقاله ای در این‌باره نوشت: انفجار در مسجدی در شهر ابها نشان می دهد جنگ واقعی عربستان نه در یمن و سوریه بلکه در داخل کشور و لزوم مقابله با رویکردهای افراطی جوانان سعودی است.

 

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا دو ماه پیش در جریان دیدار با سران شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید که هدف از آن اطمینان دادن به آنان در خصوص پرونده اتمی ایران بود، به مسؤولان سعودی در مورد خطر داخلی که به نظر او بزرگتر از تهدید خارجی و به عبارت بهتر خطر ناشی از ایران بود، هشدار داد.

 

منظور اوباما از این خطر، داعش بود که از نظر ایدئولوژیک در بین محافل جوانان سعودی و خیل بیکاران و نیز کسانی که از شرکت دادن در تعیین سرنوشت خود محروم مانده اند، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

عجیب اینکه اوباما در مصاحبه مشهور دو هفته پیش با روزنامه نیویورک تایمز نیز بار دیگر هشدار خود را تکرار کرد، اما به نظر می رسد مسؤولان سعودی در این خصوص دیدگاه دیگری دارند./982/ب101/د

ارسال نظرات