۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۷۸۴۰۲
بارزانی:

سنجار استانی مرتبط با منطقه کردستان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس منطقه کردستان عراق تاکید کرد که «سنجار» را به هیچ طرفی تسلیم نخواهد کرد و به عنوان یک استان به منطقه کردستان مرتبط خواهد شد.
مسعود بارزاني

به گزارش خبرگزاری رسا، مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت که به هرگز «سنجار» را به هیچ طرفی تسلیم نخواهد کرد و تلاش خواهد کرد با هماهنگی بغداد، آن را یک استان مرتبط با منطقه کردستان اعلام کند.

 

وی در مراسم نخستین سالروز سقوط سنجار که در استان دهوک برگزار شد گفت: اقدامات داعش در قبال زنان و دختران ایزدی ثابت کرد که این گروه شرافت و اخلاق ندارد. اما این زنان و دختران ایزدی ربوده شده، همچنان سمبل شرافت کردها باقی خواهند ماند.

 

 بارزانی تاکید کرد: ما هرگز به این مسأله که سنجار را به طرفی تسلیم کنیم، نمی‌اندیشیم و می‌خواهیم این منطقه را به کردستان ملحق کنیم و به همین دلیل با همکاری و هماهنگی بغداد می‌خواهیم آن را استان معرفی کنیم.

 

تکفیری‌های داعش از اوایل آگوست 2014 بر منطقه سنجار بخشی از استان «نینوا»  که اکثریت ساکنان آن را ایزدی‌ها تشکیل می‌دهند، سیطره یافتند. نزدیک به 400 هزار ایزدی آواره و هزارات نفر در این منطقه به محاصره تکفیری‌ها درآمدند./994/ب102/د

ارسال نظرات