۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۷۸۳۴۴
میدل ایست آی مطرح کرد؛

ائتلاف ضد داعش به حامی مالی این گروه مبدل شده است

خبرگزاری رسا ـ ائتلاف ضد داعش با محوریت آمریکا و انگلیس، با حمایت های مخفیانه از قاچاق نفت سوریه و عراق از سوی این گروه تروریستی، در واقع به آن کمک می رسانند.
صادرات نفت داعش
به گزارش خبرگزاری رسا، با این که ائتلاف آمریکایی ضد داعش هدف خود را مقابله با این گروه تروریستی اعلام کرده است، منابع ارشد دیپلماتیک در منطقه معتقدند دولت های ائتلاف در برابر صادرات غیرمجاز نفت به دست داعش، سکوت اختیار کرده اند و این امر موجب تقویت این گروه تروریستی شده است.
 
بنا به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی، ائتلاف آمریکایی – انگلیسی جنگ علیه داعش، به صورت غیر مستقیم در حال تقویت این گروه تروریستی هستند.
 
همچنین شرکت های نفتی آمریکایی و انگلیسی، به طور گسترده بر مثلث نفتی تحت نفوذ داعش سرمایه گذاری کرده اند.
 
برخی مقامات ترک، عراقی و کُرد، اعلام کردند که سازمان اطلاعات ارتش ترکیه و دولت منطقه ای کردستان عراق، از قاچاق نفت به دست داعش حمایت کرده و برای این گروه اسلحه و مهمات ارسال می کنند.
 
یکی از شرکت های نفتی مهم انگلیسی یعنی شرکت جنل انرژی (Genel Energy)، در قراردادی با دولت منطقه ای کردستان عراق، تامین خدمات نفتی را برای شرکت های محلی متهم به همکاری با داعش را بر عهده گرفته است. این شرکت های نفتی محلی مظنون به همکاری با داعش در قاچاق نفت به ترکیه بوده و با دولت کردستان عراق روابط نزدیکی دارند.
 
نکته قابل توجه این که عملیات نفتی شرکت انگلیسی جنل انرژی در اقلیم کردستان، تحت حمایت دولت انگلستان و به ویژه اعضای ذی نفوذی در پارلمان انگلستان انجام می شود. این گروه ها در صنایع نفتی کردستان و انگلستان نقش قابل توجهی دارند.
 
چندی پیش نیز برخی رسانه ها فاش کردند که فرزندان اردوغان در کمک رسانی به داعش نقش فعالی دارند. سمیه اردوغان در عملیات امدادی در بیمارستان های صحرایی ارتش ترکیه به مجروحان داعش کمک می رساند و پسر اردوغان در هماهنگی و خرید نفت از داعش فعالیت می کند.
 
روابط بین شرکت های نفتی کردستان و سیاستمداران انگلیسی، سوالاتی را در مورد فعالیت های ائتلاف ضد داعش مطرح کرده است. به ویژه در زمانی که قرار است ائتلاف ضد داعش که با محور آمریکایی – انگلیسی اداره می شود، داعش را از میان بردارد و نه آن که به آن کمک مالی رساند./847/ب902/د
ارسال نظرات