۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۲۰۵

توضیحات قاضی پرونده امام موسی صدر درباره حکم اخیر دستگاه قضایی ایتالیا

خبرگزاری رسا ـ قاضی پرونده ربودن امام صدر و دو همراهش گفت: ما باید در لیبی کارمان را پیگیری و سرزمین آن را جست‌وجو کنیم. هر چند همه از وضعیت دشوار لیبی و سختی‌هایی که کار در آن‌جا دارد، مطلع‌اند اما صحنه و میدان اصلی فعالیت ما خاک لیبی است.
امام موسي صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن الشامی، دبیر کمیته رسمی پیگیری قضیه امام موسی صدر و دو همراهش درباره اذعان اخیر دستگاه قضایی ایتالیا به خارج نشدن امام صدر از لیبی، گفت: پس از شکایت خانواده امام موسی صدر در دسامبر 2014، دادستان رم در تاریخ 22 جون 2015 دادخواستی را صادر کرد.

 

در این دادخواست تحقیقات و تحلیل‌ها و مستنداتی وجود دارد که تأکید می‌کند، امام و دو همراهش نه سوار هواپیمایی «الیتالیا» شده‌اند و نه وارد رم. دامنه این مستندات و تحقیقات، از هتل الشاطی در طرابلس تا فرودگاه طرابلس و فرودگاه فیومیچینوی رم تا هتل هالید‌ی‌این در رم گسترده بوده است.


الشامی که با خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار سخن می‌گفت، افزود که حکم اخیر قاضی پرونده که در تاریخ بیستم جولای 2015 صادر شده است، مبتنی بر این دادخواست دادستان ایتالیا است.

 

وی گفت: البته باید بدانید که ما در کمیته رسمی پیگیری قضیه امام موسی صدر هرگز کارمان را برای صدور این حکم متوقف نکرده‌ایم و کار ما معطل این حکم نبوده است، زیرا برای ما مسلم و بدیهی است که امام صدر و دو همراهش در لیبی هستند و مقامات انقلابی لیبی نیز این مسئله را تأیید کرده‌اند.


قاضی پرونده ربودن امام موسی صدر و دو همراهش توضیح داد: ما باید در لیبی کارمان را پیگیری و سرزمین لیبی را جست‌وجو کنیم. هر چند همه از وضعیت دشوار لیبی و سختی‌هایی که کار در آنجا دارد، مطلع‌اند اما صحنه و میدان اصلی کار و فعالیت ما خاک لیبی است.


اخیراً نبیه بری رییس پارلمان لبنان، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که دستگاه قضایی ایتالیا اذعان کرده که ربودن امام موسی صدر و دو همراه وی در خاک لیبی صورت گرفته است./1321/ب102/د

ارسال نظرات