۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۰۶۵

کشته شدن 50 تبعه انگلیس در صفوف گروه‌های تروریستی

خبرگزاری رسا ـ نتایج تازه منتشره از کشته شدن 50 تبعه انگلیسی در صف گروه‎های تروریستی خبر داد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج تازه منتشره یک بررسی نشان می دهد که در 3 سال گذشته دست‌کم 50 تبعه انگلیس حین جنگ برای گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق به هلاکت رسیده‌اند.

 

این آمارها که براساس بررسی روزنامه گاردیَن و کارشناسان دانشگاهی در لندن ارائه شده است، حاکی از آن است که همه کشته شدگان مَرد و 8 نفر از آنان نوجوان بوده اند.

 

گاردین روز چهارشنبه به نقل از شیراز ماهر سرپرست این تیم تحقیقی گزارش داد: روشن است که مبارزان انگلیسی برای ایفای نقش‌های کم اهمیت در مناقشه سوریه حضور نیافتند. آنها در جنگ مشارکت کامل دارند و در خطوط مقدم فعال هستند و همچنین داوطلب برخی از پرمخاطره‌ترین نقش‌های موجود در جنگ هستند.

 

براساس این بررسی، بیشتر این اتباع انگلیسی در گروه‌های تروریستی داعش یا جبهه النصره فعال بوده و کشته شده‌اند.

 

نتایج این بررسی همچنین افشا کرد که در سه سال گذشته بیش از 700 انگلیسی دوش به دوش تروریست‌ها در مناطق مختلف سوریه و عراق جنگیده‌اند.

 

یک تحلیلگر سیاسی در لندن معتقد است، دولت انگلیس و دیگر کشورهای غربی پیش‌تر از پیوستن شمار فزاینده جوانان غربی به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق مطلع بودند.

 

کریس بَمبِری روز چهارشنبه در گفت وگو با میز انگلیسِ پرس تی‌وی خاطر نشان کرد: آنها کاملاً از این موضوع باخبر بودند. (کسانی که به داعش پیوستند) و از بریتانیا و از طریق ترکیه به سوریه وارد می‌شدند، کاملاً تحت نظارت بودند و هیچ تلاشی برای ممانعت از(ورود) این افراد (به سوریه) صورت نگرفته است.

 

وی همچنین اسلام هراسی در انگلیس را دلیل گسترش حضور انگلیسی‌ها در گروه‌های تروریستی تکفیری عنوان کرد.

 

بمبری افزود: در نتیجه بیش از یک و نیم دهه اسلام هراسی و اقدامات دولت انگلیس در عراق، افغانستان، لیبی و دیگر مناطق جهان، بخش گسترده‌ای از جمعیت مسلمان انگلیس از جامعه این کشور بیگانه هستند.

انتظار می‌رود نتایج این بررسی، تاثیر عملکرد سرویس‌های امنیتی انگلیس در ردیابی عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی را به شدت زیر سؤال ببرد.

 

رسانه‌های انگلیسی اوایل امسال گزارش دادند بیش از 300 عنصر خطرناک افراطی پس از جنگ در کنار تروریست‌های داعش، به انگلیس بازگشته‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات