۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۷۷۷۹۸
سازمان عفو بین الملل:

رژیم صهیونستی در جنگ غزه مرتکب جنایت‌های جنگی شده است

خبرگزاری رسا ـ سازمان عفو بین الملل ارتش رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت‌های جنگی و ضد بشری علیه فلسطینیان در شهر رفح در جریان جنگ تابستان سال گذشته متهم کرد.
حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین الملل در گزارشی تحت عنوان روز جمعه سیاه: کشتار رفح در جریان جنگ 51 روزه غزه به تشریح گوشه‌ای از جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ساکنان باریکه غزه به ویژه ساکنان رفح در جنگ تابستان سال گذشته پرداخته است.

 

این سازمان دشمن صهیونیستی را به ارتکاب جنایت جنگی در شهر رفح در جریان اعلان آتش بس موقت و در پی اسارت یکی از نظامیان خود در غزه متهم کرده است. سازمان عفو بین الملل تاکید کرده که این جنایتی جنگی است که باید سران رژیم صهیونیستی به خاطر آن بازداشت و مورد محاکمه قرار گیرند.

 

سازمان عفو بین الملل افزوده که دلایل و شواهدی در دست است که نشان می دهد رژیم صهیونیستی با بمباران مناطق مسکونی در رفح با هدف جلوگیری از اسارت هدار گولدن نظامی صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شده است.

 

این سازمان بی اعتنایی دشمن صهیونیستی به این مساله و عدم تحقیق در مورد تجاوزات و جنایت های ارتش که منجر به شهادت افراد بی گناه و غیر نظامی در باریکه غزه شده را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

همچنین در این گزارش بخشی از جنایت وحشیانه ارتش صهیونیستی در شهر رفح تشریح و بیان شده که نیروی هوایی و زمینی ارتش در این شهر حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مسکونی صورت داده‌اند که در نتیجه آن دست کم 135 غیر نظامی به شهادت رسیده‌اند و این یکی از جنایت‌های جنگی و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه است.

 

سازمان عفو بین الملل اشاره کرده که حملات رژیم صهیونیستی که حتی پس از اعلان آتش بس موقت نیز ادامه داشت، نشات گرفته از خوی جنایتکارانه این رژیم و تمایل به ارتکاب جنایت‌های وحشیانه علیه ساکنان رفح در پی اسارت یکی از نظامیان خود در این شهر است.

 

این سازمان تصریح کرد که تمامی کشورها موظفند در مورد جنایت‌های جنگی تحقیق به عمل آورند و جنایتکاران را مورد بازخواست و محاکمه قرار دهند. این سازمان اشاره کرد که هنوز پاسخی از جانب رژیم صهیونیستی در مورد سوالاتی که از آن در مورد این جنایت‌ها مطرح شده، دریافت نشده است.

 

گفتنی است که در جنگ 51 روزه تابستان سال گذشته علیه باریکه غزه، دست کم 2200 فلسطینی از جمله صدها زن و کودک فلسطینی به خاک و خون کشیده شده و هزاران نفر دیگر مجروح شدند و خسارت‌های بسیار سنگینی به ساختمان‌ها، منازل، زیرساخت‌ها و تاسیسات موجود در این باریکه وارد آمد./994/ب102/د

ارسال نظرات