۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۷۷۷۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تربیت دینی مهم ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: تربیت دینی که در مفهوم فراگیر خود به معنای آموزش و پرورش دینی است، مهم ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال جامعه اسلامی دارد.
حجت الاسلام خادمي- نشست ستاد اوقات فراغت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی خراسان شمالی که از ابتدای مردادماه آغاز شده است، اظهار کرد: اوقات فراغت تابستانی یک فرصت طلایی برای نوجوان و خانوادهها به منظور اعتلای بعد معنوی و تقویت بنیه اعتقادی است.

 

وی با اشاره به اهمیت غنی سازی و استفاده درست از اوقات فراغت، افزود: اوقات فراغت نقش بسزایی در تکامل انسان داشته و به همین دلیل نیز می بایست از سوی نوجوانان و دانش آموزان، خانواده ها و مسؤولان و متولیان مورد توجه ویژه و جدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خادمی اشاره به اهمیت اوقات فراغت خصوصا برای فرزندان و بانوان خانه دار، خاطرنشان کرد: با وجود انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی در این زمینه، متأسفانه هنوز حساسیت و توجه خانواده ها به این بخش به حد مطلوب نرسیده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان این که دین مبین اسلام به همه جنبه ها و امورات زندگی انسان ها توجه دارد، اضافه کرد: تقسیم شبانه روز به سه زمان کار، عبادت، خانواده و تفریح در حدیثی قدسی، نشانگر اهمیت برنامه ریزی و لزوم اختصاص قسمتی از شبانه روز به خانواده و تفریحات سالم و سازنده است.

 

وی با بیان این که بر این اساس اوقات فراغت در زندگی انسان حساسیت فوق العاده ای داشته و اندکی بی تفاوتی و بی توجهی به آن می تواند آسیب ها و انحرافات فراوان به بار آورد، خاطرنشان کرد: در این زمینه امام صادق(ع) در حدیثی هشدار می دهد که اگر انسان به کاری مشغول نباشد از فرط خوشی و بیکاری و بیهودگی به کارهایی دست می زند که ضررش برای او و نزدیکانش بسیار زیاد خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به این که غنی سازی اوقات فراغت با محوریت آموزه های اسلامی و قرآنی، یکی از ملزومات تربیت دینی است، تصریح کرد: تربیت دینی که در مفهوم فراگیر خود به معنای آموزش و پرورش دینی است، مهم ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال جامعه اسلامی دارد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس هرگونه کاستی یا قصور در این امر، موجب بروز اختلالات، انحرافات اجتماعی و ناهنجاری های جبران ناپذیر شده به همین دلیل نیز باید توجه و اهمیت به موضوع غنی سازی اوقات فراغت تابستانی و یا سایر ایام سال در بین دستگاه های متولی و مسؤولان افزایش یابد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که در این زمینه خانواده ها می توانند با برقراری ارتباط عاطفی با فرزندان و اجرای روش ها و فنون اسلامی تربیت فرزند، میزان همدلی خود با فرزندان را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: افزایش همراهی و همدلی والدین با فرزندان سبب می شود آنها بتوانند در مورد گذران صحیح و تفریحات سالم و مفید برای فرزندان خود نقش بیشتری ایفا کرده و فرزندان نیز به راهنمایی های آنها توجه کنند.

 

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه های اوقات فراغت این نهاد، اظهار کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی استان محوریت برنامه ها و کلاس ها، قرآن است.

 

وی با تأکید بر این که در طرح مزبور می بایست دبیران اجرایی به خصوص در مناطق روستایی و محروم  برنامه های قرآنی را در اولویت قرار دهند، یادآور شد: 70 درصد برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مناطق روستایی و محروم استان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام ایزانالو با بیان این که در اجرای طرح اوقات فراغت از ظرفیت 45 نفر طلبه آقا و 65 نفر طلبه خواهر استفاده می شود، افزود: کلاس های اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی استان از دوم مرداد ماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات