۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۷۷۶۵۷

کتاب سلام بر مدینه در بازار نشر

خبرگزاری رسا ـ کتاب سلام بر مدینه به همت پژوهشکده حج و زیارت و از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شد.
کتاب سلام بر مدينه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب سلام بر مدینه نوشته مجید ملامحمدی به همت پژوهشکده حج و زیارت از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری مشعر در تابستان 94 منتشر شد.

 

در قسمتی از دیباچه این کتاب آمده است: «کودکان و نوجوانان برای پی‌بردن به هویت خود باید گذشته خویش را بشناسند و در واقع، بدانند که به طور خاص، نیاکان و اجداد آنان و به طور عام، گذشتگان برای آنها چه میراثی را به یادگار گذاشته‌اند.

 

به همین دلیل ضرورت دارد حقایق تاریخی به آنان آموزش داده شود تا با آگاهی از آن بیاموزند که زمان حال از گذشته شکل گرفته است و با یاری‌‌گرفتن از واقعیت‌های گذشته و بهره‌گیری از آنها در زمان حال، بتوانند آینده بهتری را بسازند.

 

اثر حاضر کوشیده است به زبان ساده نوجوانان را با برخی از اماکن مقدس و تاریخی مدینه منوره آشنا سازد».

 

این کتاب شامل فصل‌هایی همچون مرکز مدینه، شمال شرق مدینه، شمال مدینه، جنوب مدینه و غرب مدینه است که هر فصل به بررسی و شرح مساجد و اماکن متبرکه موجود در این بخش‌ها پرداخته است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان مسجد پیامبر صلی‌الله علیه وآله می‌خوانیم: به مدینه پا گذاشتید و دلتان آسمانی شد، دست‌هایتان بال پرواز شدند و شما آرام و قرار از دست دادید، اولین جایی که در آغوشتان می‌گیرد و غبار راه از سر و رویتان می‌گیرد، مسجد رسول خدا است. مکان بزرگ و چشم‌نوازی که گنبدی سبز و زیبا را بر بام بلند خود دارد. «السلام علیک یا رسول‌الله»، سلام بر تو که مهربانی‌ات حد و اندازه‌ای نبود و در وصفت چنین گفت: «اگر تو نبودی، من آسمان‌ها و زمین را خلق نمی‌کردم».

 

مسجد‌النبی صلی‌الله علیه و آله برای مسلمانان شریف‌ترین و بالاترین مسجد بعد از مسجدالحرام است. پیامبر خدا فرموده است: «ثواب خواندن یک نماز در مسجد من، بهتر از هزار نماز در مسجدهای دیگر است، مگر مسجدالحرام».

 

کتاب سلام بر مدینه نوشته مجید ملامحمدی به همت پژوهشکده حج و زیارت از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری مشعر با شمارگان 1000 نسخه در تابستان 94 و به قیمت 3800 تومان در 144 صفحه منتشر شده است./907/پ202/ب4

ارسال نظرات