۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۶۱۲
بیانیه مشترک شوراهای اسلامی یمن؛

آل‎سعود به جامعه جهانی حق السکوت پرداخت می‎کند

خبرگزاری رسا ـ شوراهای اسلامی یمن با محکومیت تجاوز آل سعود به یمن سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات عربستان را نتیجه پرداخت حق السکوت از سوی عربستان توصیف کردند.
علماي يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوراهای اسلامی یمن در بیانیه‌ای ادامه جنایات آل سعود در این کشور را محکوم و آن را قتل عام مردم یمن توصیف کردند.

 

در این بیانیه آمده است: 120 روز از تجاوز سعودی ـ آمریکایی عربستان گذشته و متجاوزان با استفاده از آخرین تکنولوژی و ابزار جنگی و سلاح ممنوع بین المللی به کشتار و قتل عام مردم بی گناه یمن روی آورده‌اند.

 

در این بیانیه با محکومیت سکوت جامعه بین المللی در برابر حوادث یمن تصریح شده است: هزاران تن از مردم یمن روزانه در برابر دیدگان مردم، سازمان و موسسات حقوق بشر و جامعه جهانی، قتل عام شده و عرف، شریعت و قوانین بین المللی نقض می شود اما تنها سکوت، پاسخ آنان به این جنایت‌ها است.

 

شوراهای اسلامی یمن با بیان علل سکوت جامعه جهانی خاطر نشان کردند: عربستان و کشورهای متجاوز منطقه با پرداخت حق السکوت به سازمان‌ها و جامعه حقوقی بین المللی، فریاد عدالت خواهی آنان را در گلو حبس کرده و حریت آنان را خریداری کرده است.

 

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به نیرنگ عربستان آمده است: آل سعود به بهانه آزادی و نجات بعضی از گروه‌ها و جریان‌های مذهبی یمن اخبار و شایعات فراوانی را در رسانه‌ها منتشر می کنند در حالی که هدف اصلی عربستان ایجاد چند دستگی طایفه‌ای میان مردم و اشغال کشور از سوی داعش و تروریست‌های دیگر است.

 

شوراهای اسلامی بحرین تجاوز به خاک یمن از سوی عربستان، بمباران شهرها و روستاها، تخریب زیرساخت‌های یمن، محاصره مردم و اجازه ندادن به کاروان‌ کمک‌های مردمی را محکوم و همگان را به ایستادگی در برابر گروهک‌های تروریستی منصورهادی رییس جممهور مستعفی یمن و داعش فرا خواندند.

 

در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: از ایستادگی مردم یمن در برابر تجاوز و جنایت آل سعود تقدیر کرده و حل اختلافات را در سایه شریعت اسلامی و گفت‌و‌گوی شامل و همه جانبه خواستاریم./981/ب901/د

ارسال نظرات