۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۷۷۳۸۵

نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع قدس می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) از برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب به منظور بررسی اوضاع قدس اشغالی در ماه آینده خبر داد.
اتحاديه عرب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صائب عریقات اعلام کرد که 5 آگوست (14مرداد) نشست اضطراری کمیته پیگیری طرح صلح عربی در سطح وزرای خارجه به ریاست مصر در قاهره برگزار خواهد شد تا به بررسی اوضاع قدس وتجاوزات اسرائیل در آن از جمله تجاوزات علیه مسجدالاقصی، استمرار سیاست شهرک سازی، بازداشت ها، ترورها، محاصره، پاکسازی نژادی و کوچاندن ساکنان قدس بپردازد.

 

در این نشست همچنین پرونده آشتی فلسطینیان و تهیه پیش نویس قطعنامه جدید شورای امنیت برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

عریقات روز گذشته همچنین پس از دیدار با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه عرب برای بررسی اوضاع قدس اشغالی گفت که این نشست بنا به درخواست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار خواهد شد و مصر به عنوان رییس کمیته عربی برای پیگیری طرح صلح عربی و دبیرکل اتحادیه عرب در این باره رایزنی کردند.

 

وی افزود که در دیدار با مقامات مصری قضیه پایان دادن به دودستگی ها و تحقق آشتی فلسطینیان مورد بررسی قرار گرفت و بر تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین تاکید شد.

 

وی درباره تلاش های فرانسه برای ازسرگیری روند سازش نیز اظهار داشت که تلاش فرانسه آنگونه که وزیر خارجه این کشور نیز در دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، ادامه دارد و ما نیز از این تلاش ها حمایت می کنیم و از اتحادیه اروپا نیز برای حمایت از این تلاش ها درخواست کرده ایم.

 

عریقات روز گذشته همچنین با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد و شکری در این دیدار بر دستیابی به راه حل عادلانه، دائمی و فراگیر قضیه فلسطین که نیازمند احترام به حقوق مشروع ملت فلسطین و در رأس آن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، تاکید کرد.

 

وی همچنین بر موضع ثابت مصر در قبال قضیه فلسطین و تلاش های آن برای حل و فصل این قضیه به عنوان اصلی ترین قضیه عربی تاکید کرد و به تلاش کمیته وزارتی عربی که در اجلاس شرم الشیخ تشکیل و مامور پیگیری تماس های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین شد، اشاره کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات