۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۷۷۳۱۰
نماینده مردم دشتستان در مجلس:

برخی به دنبال منزوی کردن تشکل های ارزشی در دانشگاه ها هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت:تشکل های دانشجویی همواره مطمع نظر گروه های سیاسی بوده اند و در اکثر مواقع تشکل های انقلابی و ولایتی در این فضاها مورد بی مهری قرار گرفته اند؛ در حال حاضر جمعی از مسؤولان و متولیان امر هستند که به دنبال دور کردن تشکل های ارزشی و تقویت گروه ها و جناح های غیر همسو با نظام هستند.
حجت الاسلام سيد مهدي موسوي نژاد، نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي
حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر درباره تأکید رهبر معظم انقلاب به اینکه مبارزه با آمریکا و اسراییل تعطیل بردار نیست، بلکه جزء مبانی انقلاب اسلامی است، گفت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار بوده است، استکبار از کفران سرچشمه می گیرد.
 
رویکرد نظام جمهوری اسلامی، رویکرد اسلام ناب محمدی(ص) است
وی با بیان اینکه رویکرد نظام جمهوری اسلامی، رویکرد اسلام ناب محمدی(ص) است افزود: نمی توان از مبارزه دست کشید و از آرمان ها و اعتقادات خود کوتاه آمد و با مستکبرین و ظالمان و جنایتکاران دوست بود.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه مبارزه با آمریکا، مبارزه دو منطق و دو تفکر است افزود: مبارزه لزوماً به معنای جنگ نظامی و تسلیحاتی نیست، اکنون مبارزه ما با آمریکا، مبارزه دو منطق و دو طرز تفکر است؛ مبارزه مذاکراتی و دیپلماتیک است و البته اگر آنها دیوانگی کنند و از گزینه های نظامی و خشن استفاده کنند، ما نیز با توان بالای نظامی و با ایثارگری فرزندان این مرز و بوم پاسخ دندان شکنی به متجاوزان خواهیم داد.
 
علت  تأکید رهبر انقلاب به مذاکرات فقط در موضوع هسته ای
نماینده مردم دشتستان در پاسخ به اینکه علت تأکید رهبر انقلاب به مذاکرات، فقط در موضوع هسته ای است و نه موضوع دیگر، بیان کرد: دلیل این است که مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران، خواست خود آمریکایی ها و اروپایی ها بوده است وقتی به این نتیجه رسیدند که تحریم ها علیه ایران، هیچ نتیجه ای جز قدرتمندتر شدن ایران اسلامی ندارد، اصطلاحاً با پیام های پی در پی و فرستادن واسطه، خواستار ادامه مذاکرات بودند.
 
حجت الاسلام موسوی نژاد با بیان اینکه مسأله یمن و سوریه ربطی به مذاکرات هسته ای ندارد، افزود: ربط موضوعات دیگر، همچون مسأله یمن و سوریه به مذاکرات هسته ای از نظر استراتژیک مصلحت نیست، زیرا طرف های دیگر این مسأله، مثل عربستان، ترکیه و بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس که نمود و سبب اصلی این جنایت ها هستند مدعی حضور در پای میز مذاکره خواهند شد که در این صورت روند مذاکرات فرسایشی خواهد بود و این همان چیزی است که آمریکا و رژیم جعلی اسراییل به دنبال آن هستند.
 
اثبات صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای علت حضور ایران در پای میز مذاکرات
نماینده مردم دشتستان در خانه ملت به نکته دیگری در خصوص امضای مذاکرات در موضوع هسته ای یادآور شد، و گفت: یک نکته که باید در امضای توافقنامه به آن توجه داشت، نیت و انگیزه اصلاح طلبانه طرف مذاکره کننده است؛ آنها می خواهند به بهانه مذاکرات هسته ای، با دادن امتیاز در همه زمینه ها نظام جمهوری اسلامی ایران را محدود کنند.
 
حجت الاسلام موسوی نژاد گفت: نظام بازرسی ها در پی محدود کردن حمایت ایران از دوستان و همسایگان ما در منطقه است که عموماً ملت های مظلوم و مسلمان هستند.
 
وی افزود: نظام بازرسی ها می خواهد ایران همواره در موضع اتهام  و همیشه در پی اثبات بی گناهی باشد و دشمنان این هدف وسیع و گسترده را می خواهند از طریق مذاکرات هسته ای دنبال کنند.
 
نماینده مردم دشتستان با بیان اینکه ملت ایران در مذاکرات به دنبال اثبات صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود است اظهار داشت: علت حضور ایران در پای میز مذاکرات، اثبات صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود و از طرف دیگر در پی اثبات غیر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای دشمنان است.
 
حجت الاسلام موسوی نژاد ادامه داد: ما دیگر در موضع تدافعی حرکت نمی کنیم بلکه در مقام منطق و مذاکره و در موضع تهاجمی قرار گرفته ایم که اگر بخواهند بحث را به جاهای دیگر بکشانند شواهد و قرائن بی شماری از پایمال نمودن حقوق ملت مظلوم ایران در دست تیم مذاکره کننده ما است که باید طرف های مذاکره از مشاهده آن خجالت بکشند.
 
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در تحلیل آفات و آسیب های برخی گروه ها که امروز در مصدر امور قرار گرفته اند و به دنبال محدود و منزوی کردن نیروهای انقلابی و ارزشی در فضای دانشگاه ها هستند، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب که نباید فضای فعالیت تشکل های دانشجویی محدود شود ابراز داشت: تشکل های دانشجویی همواره مطمع نظر گروه های سیاسی بوده اند و در اکثر مواقع تشکل های انقلابی و ولایتی در این فضاها مورد بی مهری قرار گرفته اند؛ در حال حاضر جمعی از مسؤولان و متولیان امر هستند که به قول معروف آب به آسیاب دشمن می ریزند و به دنبال دور کردن تشکل های ارزشی و تقویت گروه ها و جناح های غیر همسو با نظام هستند.
 
وی افزود: این کار با هدف نشان دادن چراغ سبز به منافقاق و حامیان فتنه صورت می گیرد و اثر آن در دراز مدت استحاله دانشگاه و خارج کردن نیروهای ارزشی از صحنه مبارزه است؛ نتیجه آن بی اثر شدن تعهد در کنار تخصص و خالی شدن دست نظام از نیروهای ارزشی و متعهد در دانشگاه است./833/ت302/ش
ارسال نظرات