۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۱۵۲
خبرگزاری روسی «ژئوپلیتیک» گزارش داد؛

ایران کانون توجه جهانی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ یک خبرگزاری روسی در تحلیلی پیرامون پیامدهای نهایی شدن توافق هسته‎ای ایران و ۱+۵ نوشت: پس از لغو تحریم‌های ایران تغییرات ژئوپلیتیکی اساسی در منطقه خاورمیانه رخ می‌دهد و ایران در مرکز توجه ژئوپلیتیکی قرار خواهد گرفت.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا،خبرگزاری «ژئوپلیتیک» روسیه با اشاره به تغییرات ژئوپلیتیکی پس از لغو تحریم‌های ایران یادآور شد که پس از دستیابی ایران به توافق بزرگ هسته‌ای و پس از لغو تحریم‌ها، این کشور به‌عنوان بازیگر مهم پا به عرصه ژئوپلیتیک می‌گذارد.

 

این بدین معنا است که در آینده نزدیک ما بارها در مورد رویدادهای جهانی مربوط به ایران خواهیم شنید و این کشور در مرکز توجه رسانه‌های جهان قرار خواهد گرفت.

 

آمریکا و غرب که چندین سال است جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه تحریم‌های چندجانبه قراردادند، اکنون خودشان به برقراری همکاری با ایران راغب هستند و اروپا به ذخایر نفت و گاز ایران چشم دوخته است.

 

این خبرگزاری روسی در ادامه نوشت: درواقع هدف اروپا، دور کردن ایران از روسیه است، چراکه ایران به لحاظ منطقه‌ای به ایران نزدیک است و روسیه در طول دوران تحریم‌ها از ایران حمایت کرده است.

 

اروپا و غرب با اعمال تحریم علیه روسیه سعی در به انزوا کشیدن این کشور را دارند، اما گویا گمان نمی‌کردند که روسیه از یک‌سو روابط خود را با ایران افزایش خواهد داد و از سوی دیگر با همسایه بزرگ خود یعنی چین قراردادهای تجاری اقتصادی چندین میلیارد دلاری امضا کرد.

 

در حال حاضر همه کشورهایی که برای ایجاد جهان چندقطبی تلاش می‌کنند در وهله اول به استقلال اقتصادی خود می‌اندیشند./982/ب101/د

ارسال نظرات