۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۷۷۰۹۴
یکی از فرماندهان انصارالله یمن خبر داد؛

ارسال کمک‎های تسلیحاتی از سوی آل‎سعود به القاعده در پوشش کمک ‌انسان‎دوستانه

خبرگزاری رسا ـ یکی از فرماندهان بلند پایه جنبش انصارالله یمن تصریح کرد که عربستان سعودی در پوشش کمک‌های انسان‎دوستانه از طریق هواپیما سلاح و تجهیزات نظامی برای گروه‌های تروریستی به ویژه القاعده در عدن می‌فرستد.
محمد البخيتي عضو شوراي سياسي انصارالله يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد البخیتی، یکی از فرماندهان جنبش انصارالله یمن در گفت وگویی خبری، تاکید کرد: بیشتر محموله هایی که عربستان سعودی از طریق هواپیماهای خود به شهر عدن می فرستد، کمک های انسان دوستانه نبوده بلکه سلاح و تجهیزات نظامی هستند که برای گروه های تروریستی به ویژه القاعده فرستاده می شود.

 

البخیتی افزود: مردم یمن به کمک های دشمنان سعودی خود که منازل و تاسیسات زیربنایی آنان را ویران کرده اند نیاز ندارند و کمک های ادعایی عربستان نیز تنها برای پنهان کردن جنایات خود و هم پیمانانش علیه مردم یمن است.

 

وی تاکید کرده آنچه که عربستان سعودی به عنوان کمک های انسان دوستانه می پندارد به اندازه خرابی هایی نیست که این رژیم در یمن ایجاد کرده است. این کمک ها حتی معادل هواپیماهایی که در فرودگاه های یمن سوزانده شد، نیستند. ملت یمن به کمک عربستان سعودی نیاز نداشته، بلکه نیاز دارد تا محاصره آنان از سوی ریاض و همپیمانانش متوقف شود.

 

وی در مورد ادعاهای سعودی ها در دستیابی به موفقیت های نظامی در حمله به عدن تاکید کرد : آن دستاوردهایی که عربستان سعودی در حمله به عدن با همکاری داعش و القاعده به دست آورده، حقیقتا معادل پیروزی ها و دستاوردهای ارتش یمن و کمیته های مردمی نیست چرا که آنان توانسته اند بر ٢٠ جبهه درگیری در عدن مسلط گردند.

 

البخیتی ادعای عربستان سعودی در بازگرداندن منصور هادی به عدن را نیز بی اهمیت برشمرده و تاکید کرد که واقعیت ها با چیزهایی که سعودی ها ادعا می کنند بسیار تفاوت داشته و این موارد برای آنان بیشتر مصرف داخلی و رسانه ای دارد.

 

همچنین البخیتی به اعتراف اخیر احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربی ضد یمن مبنی بر این که «نبرد عدن به عنوان آغاز مسیری جدید است» اشاره کرده و توضیح داد که این ها دلالت برآن دارد که سعودی ها رسماً به این موضوع اعتراف دارند که جنگ چندین ماهه آنان علیه مردم یمن شکست خورده و دستاورد نظامی خاصی به همراه نداشته و فقط این نظام دچار فجایع ضد انسانی در این کشور گردیده است.

 

البخیتی در ادامه اظهار داشت: جنگی که عربستان سعودی بر ملت یمن تحمیل کرد گرچه موجب به شهادت رسیدن هزاران تن از شهروندان یمنی شد اما موجب شده تا مردم یمن از نیت های خبیثانه این دولت ها علیه خود آگاه شده و آنهایی که فکر می کردند عربستان سعودی خیر مردم یمن را می خواهد بدانند که این دولت چیزی جز شر برای آنان نمی خواهد.

 

وی در آخر تاکید داشت که عربستان سعودی و کشورهای شرکت کننده در ائتلاف، به مثابه کشورهای اشغال گری بوده که به علت ارتکاب به کشتارها و فجایع ضد انسانی در جنگ اخیر خود در یمن، بایستی از سوی سازمان های بین المللی محاکمه شوند./1321/ب102/د

ارسال نظرات