۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۷۶۹۳۳

اتحادیه اروپا از تلاش ترکیه برای مقابله با داعش حمایت کرد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‎ای از تلاش‎های ترکیه برای مقابله با داعش حمایت کرد و ادامه تلاش‎های آنکارا برای حفظ آتش بس با کردها را خواستار شد.
اتحاديه اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: 'فدریکا موگرینی' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با 'مولود چاووش اوغلو' وزیر خارجه ترکیه، بر حمایت این اتحادیه از تلاش های آنکارا در مقابله با داعش تاکید کرد.

 

در این بیانیه آمده است: گروه های تروریستی نباید فرایند موسوم به 'فرایند حل' در ترکیه را نابود کنند و آتش بس باید حفظ شود. در هر اقدامی باید از به تهدید انداختن روند آتش بس و فرایند صلح که همچنان بهترین فرصت برای حل و فصل اختلافات در ترکیه است، اجتناب شود.

 

این بیانیه می افزاید: دولت ترکیه در سال های اخیر شجاعت، عزم جدی و درایت خود را در زمینه ایجاد روندی سیاسی با هدف دستیابی به راه حلی پایدار برای خروج از درگیری ها به نفع همه مردم ترکیه نشان داده است و اتحادیه اروپا از این روند حمایت می کند.

 

بر اساس این گزارش، تماس تلفنی موگرینی و چاووش اوغلو در بحبوحه آغاز حملات هوایی ترکیه علیه داعش و کردها انجام شد.

 

نیروهای هوایی ترکیه جمعه شب و بامداد روز شنبه برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته مقر کردها در شمال عراق را مورد حمله قرار دادند. آنکارا همچنین این هفته حملاتی را علیه داعش در سوریه انجام داد.

 

موگرینی در تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکیه به دولت و خانواده های قربانیان حملات چند وقت پیش به استان جنوب شرق ترکیه و حملات دیگری به نیروهای ارتش و پلیس این کشور تسلیت گفت.

 

دو سوم ساکنان منطقه سوروچ در این استان ترکیه در حمله ای انتحاری که داعش مظنون به انجام است، کشته شدند. این حمله و حملات دیگری علیه نیروهای امنیتی ترکیه به آغاز عملیات ضد ترور در ترکیه منجر شد که تاکنون به بازداشت 590 نفر از جمله دست کم 37 تبعه خارجی منجر شده است. این افراد مظنون به ارتباط با گروه های تروریستی هستند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات