۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۷۶۶۴۳
مفتی سابق مصر:

پیامبر اکرم از تروریست‌ها بیزار است

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق مصر در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته تاکید کرد پیامبر اکرم (ص) از رفتار تروریست‌ها به شدت بیزار است.
علي جمعه مفتي سابق مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه مفتی سابق مصر عملیات تروریستی که به اسم دین به کشتار بیگناهان پرداخته و با هدف آسیب رساندن به جامعه انجام می گیرد را به شدت محکوم کرد.

 

علی جمعه گفت: دین اسلام و سنت نبوی از اینگونه عملیات مخالف شرع و دین مبراست. رویارویی با تروریسم و نشر ارزش‌های اخلاقی در جهان نیازمند تقویت همکاری بین المللی و عربی است.

 

وی تاکید کرد: رسول اکرم (ص) از کسانی که دیگران را به اسلام فرا می خوانند اما در عمل اقدام به قتل بیگناهان کرده و بی هیچ دلیل و تفاوتی میان انسان‌ها به انفجار ماشین‌ها مبادرت می ورزند، بیزار است.

 

مفتی سابق مصر با اشاره به تخریب وجهه اسلام از سوی تروریست‌ها ادامه داد: تروریست‌ها با اعمال خشونت آمیز و جاهلانه خود، حجابی میان مردم و خدا شده و مانع ورود دیگران به دین اسلام شدند. این گروه مفسد و خوارج بر اعتدال و نفی خشونت و تروریسمی هستند که پیامبر اکرم (ص) پایه گذاری کرد.

 

در همین راستا محمد عبدالسلام سخنران مسجد الازهر در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته قاهره تصریح کرد: اسلام دین حق، عدالت، گذشت و اخلاق است و از روزنه‌های مختلف مانند برادری و برابری، معاملات تجاری بدون خشونت و درگیری در سراسر جهان نشر یافت.

 

عبدالسلام با بیان ارتباط میان عبادت، تجارت و اخلاق افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود من برای تکمیل فضیلت‌های اخلاقی مبعوث شدم. تعالیم اسلام همگان را به شفقت، رحمت و انجام عمل صالح در تمام ایام سال دعوت می کند./981/ب902/د

ارسال نظرات