۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۷۶۳۹۳

تشکر وزیر خارجه سوریه از مواضع ایران

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه سوریه با تاریخی خواند جمع بندی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵، از مواضع تهران در قبال بحران کشورش قدردانی کرد.
وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه

به گزارش خبرگزاری رسا، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه، گفت:  مواضع ایران در قبال بحران سوریه تغییر نخواهند کرد. از کشورهای جهان می‌خواهیم گام‌هایی مشابه تهران در راستای برقراری صلح بردارند.

 

المعلم در سخنانی در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ای مبارزه با تروریسم تکفیری که صبح امروز در دمشق گشایش یافت، جمع بندی مذاکرات هسته‌ای را تاریخی توصیف کرد و تاکید کرد:‌ توافق هسته‌ای منافع ایران را تامین کرد. هر چقدر متحدان ما قوی‌تر شوند، قدرت ما نیز افزایش می‌یابد.

 

ولید المعلم با بیان اینکه تنها ملت سوریه اختیار حل بحران را دارند و از هیچ کسی تاثیر نمی‌پذیرند، بر لزوم تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای رویارویی با تروریسم تاکید کرد و سؤالی مبنی بر اینکه «آیا آمریکا حقیقتا قصد از بین بردن داعش را دارد یا می‌خواهد از داعش برای تحقق اهدافش استفاده کند؟» مطرح کرد.

 

وی با بیان اینکه ارتش سوریه و مقاومت اسلامی لبنان هستند که به رویارویی و مبارزه با تروریسم تکفیری برخاسته‌اند، افزود: دولت سوریه دیدگاه‌های سازنده‌ای برای دستیابی به راه حل سیاسی دارد. این امر در گفت‌وگوهای سوری ـ سوری مطرح خواهد شد. هر راه حل سیاسی که از طریق گفت‌وگو بین سوری‌ها حاصل نشود و موضوع مبارزه با تروریسم را در اولویت قرار ندهد، بی فایده خواهد بود.

 

کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ای مبارزه‌ با تروریسم تکفیری صبح امروز تحت نظر بشار اسد رییس جمهوری سوریه و با حضور نماینده ویژه وی در مرکز فرهنگی هنری دار الأسد دمشق گشایش یافت.

 

این همایش دو روزه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی، عمران الزعبی نماینده رییس جمهور و وزیر اطلاع رسانی سوریه و میهمانانی از کشورهای روسیه، چین، ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، مصر، لبنان، عراق، الجزایر، مغرب، بحرین، اردن، سودان، عربستان سعودی، تونس، قبرس، انگلیس، آلمان و کویت طی امروز و فردا موضوع رویارویی رسانه‌ای با تروریسم تکفیری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد./994/ب101/د

ارسال نظرات