۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۷۶۳۱۸

تجلیل و رونمایی از آثار علمی آیت الله شبستری در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نخستین همایش «گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی» چند اثر علمی از آیت الله شبستری رونمایی خواهد شد.
آيت الله شبستري


مسلم اورنگی، رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که همزمان با نخستین همایش «گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی» چند اثر علمی از آیت الله شبستری رونمایی خواهد شد، گفت: این همایش 5 مرداد در تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که همزمان با این همایش از نقش ارزشمند فقیه ارجمند، آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: از چند اثر علمی امام جمعه تبریز نیز در این همایش رونمایی می‌شود که کتاب ولایت فقیه و سبک زندگی از عناوین این کتاب‌ها است.


اورنگی با اشاره به نقش ارزشمند و مهم آیت الله شبستری در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ایران گفت: حماسه هشتم دی 88 با هدف مقابله با فتنه‌گران با تدبیر امام جمعه تبریز واقع شد که همین نقش محوری آیت الله شبستری موجب جاری شدن سیل خروشان ملت در حماسه 9 دی بوده است.


رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله شبستری امام جمعه تبریز، حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و همچنین دکتر صالحی رییس اتحادیه دانشمندان جهان اسلام سخنرانان اصلی همایش خواهند بود.


وی با بیان این‌که همایش روز پنجم مردادماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش با هدف تجلیل و بررسی نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعالی نظام و مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و همچنین تجلیل از روحانی مجاهد و بابصیرت حضرت آیت الله مجتهدشبستری برگزار می شود.


اورنگی همچنین از برگزاری همایش «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: دومین همایش بین المللی «از مشروطه تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی» به همت بسیج اساتید استان و با هماهنگی های سازمان بسیج اساتید کشور و اتحادیه دانشمندان جهان اسلام با هدف تبیین نقش و جایگاه تبریز در تایخ معاصر کشور برگزار می شود.


وی با بیان این‌که همایش 14 مرداد ماه سال جاری در محل تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود، گفت: نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آموزه های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری و علما و فقهای دینی، جایگاه تبریز در بیداری و هدایت مبارزات مردم ایران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی را از جمله محورهای همایش عنوان کرد.


رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی نقش مردم تبریز در بروز نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از دیدگاه امام رحمةالله علیه و مقام معظم رهبری و نقش مردم تبریز در حمایت از ولایت فقیه و صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را از دیگر محورهای اصلی همایش «از مشروطه تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی» عنوان کرد./853/پ202/ق

ارسال نظرات