۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۷۵۹۳۶

معرفی بسته پیشنهادی «به نشر» ویژه اوقات فراغت نوجوانان

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی با فرا رسیدن فصل فراغت از تحصیل دانش آموزان، تعدادی از کتاب های حوزه نوجوان خود را ویژه اوقات فراغت معرفی و پیشنهاد کرد.
معرفي بسته پيشنهادي «به نشر» ويژه اوقات فراغت نوجوانان

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، گروه کودک و نوجوان «به نشر» که با عنوان «کتاب های پروانه» نسبت به تولید کتاب و محصولات فرهنگی اقدام می کند، تلاش دارد تا بر اساس دغدغه های آموزشی و فرهنگی خود، تمام اقتضائات و نیازهای مطالعاتی کودکان را مرتفع نماید.

در این راستا و همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و ایام فراغت از تحصیل نوجوانان، انتشارات آستان قدس رضوی 6 مجموعه کتاب شامل داستان و همچنین کتاب های علمی آموزشی گروه سنی نوجوانان را در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به مخاطبان معرفی می کند که کتاب «خدا درباره کتاب علوم من چه می گوید؟» از این دسته می باشد.

این مجموعه کتاب پنج جلدی با قلم فاطمه فیروزآبادی و با محوریت تبیین ارتباط و هماهنگی قرآن با تمامی مطالب علمی و فرهنگی جهان اطراف ما بر اساس برخی از آیات قرآن و توضیح آنها چاپ و منتشر شده است تا با نگاهی دقیق و علمی به دنیای اطراف و دقت در آیات قرآنی بتوان این هماهنگی و ارتباط را درک کرد.

مجموعه کتاب 6جلدی «انرژی ها» دیگر اثر به نشر نوشته «جولی ریچاردز» و ترجمه فاطمه ابراهیم زاده و سپیده ایزی است که با بیانی ساده و جذاب، نوجوانان را با انواع انرژی ها آشنا می کند.

در این مجموعه علمی و آموزشی تعریفی از انواع انرژی ها همراه با نحوه تبدیل شدن آنها به یکدیگر و کاربردشان در زندگی روزمره تبیین شده است.

مجموعه سه جلدی «داستان باستان» نوشته محمد کاظم مزینانی مجموعه ای مبتنی بر مطالب تاریخی و خواندنی با زبانی ساده و روان است که توسط انتشارات آستان قدس رضوی با موضوعاتی شامل سفال، آذین ها و آرایه ها و سکه به چاپ رسیده است.

مطالب هر جلد از این مجموعه با تصاویری از آثار دوران باستان همراه است که خواننده را به آن دوره  تاریخی برده و به صورت مصور با شیوه زندگی مردم آن زمان آشنا می کند، به همین سبب نیز مطالعه آن برای نوجوانان بسیار جذاب و مفید می باشد.

از دیگر آثار انتشارات آستان قدس رضوی ویژه اوقات فراغت نوجوانان می توان به یکی از جدیدترین این کتاب ها با نام مجموعه 4جلدی «جهان رُبات ها» به عنوان گامی در راستای ارتقاء اطلاعات علمی و تکنولوژیکی و همچنین افزایش علاقه مندی کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب اشاره کرد.

این مجموعه را که شامل کتاب هایی با عناوین «روبات ها چگونه کار می کنند» نوشته «جِنی ماست»، «مسابقات روباتیک» نوشته «کریستفر فارست»، «روبات های نظامی شگفت انگیز» نوشته «شون استوارت پرایس» و همچنین «روبات های فضایی حیرت آور» نوشته «مایکل اُهیرن» می شود، مجید عمیق ترجمه کرده است.

 مجموعه دوازده جلدی «کاشفان جوان» یکی دیگر از مجموعه های به نشر برای نوجوانان با موضوعاتی قبیل حفاظت از محیط زیست، تجزیه و ترکیب، پرواز در هوا و حرکت در آب است که در قالب یک مجموعه تک جلدی نیز به انتشار رسیده است.

این مجموعه کتاب، آزمایش های جالب و آموزنده ای را که به وسیله اشیاء ارزان و سریع انجام می شود، پیشنهاد می کند تا از این طریق کاشفان و پژوهشگران نوجوان به صورت عملی با اطلاعات و نکات آموزشی فراوانی آشنا شوند.

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات