۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۵۷۴۴
یکی از علمای بحرین:

اقدامات دولت زمینه‎ساز اهانت و بی‎حرمتی به شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین با محکومیت حمله به مسجد عالی رفتار حکومت را زمینه ساز ایجاد تروریسم و اهانت به شعیان توصیف کرد.
شيخ محمد المنسي از علماي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد منسی عضو مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین از حمله افراد ناشناس به مسجد عالی در دومین روز از عید فطر خبر داد.

 

حجت الاسلام منسی گفت: افراد ناشناس با شکستن در ورودی، داخل مسجد شدند و اشیای درون مسجد را از بین بردند. بی شک این تعرض قبیج از سوی همگان محکوم است.

 

وی تصریح کرد: این اولین باری نیست که مساجد، حسینیه‌ها و مقدسات بحرین مورد تعرض قرار می گیرد و آخرین مورد هم نخواهد بود.

 

وی با مرتبط دانستن این حادثه با سلسله تخریب مساجد در بحرین خاطر نشان کرد: سنت شوم و نامبارکی که با تخریب 38 مسجد در سال 2011 در این کشور به دستور حکومت و نیروهای امنیتی آل خلیفه شروع شد امروز به مسجد عالی رسید.

 

حجت الاسلام منسی، عدم بازسازی مساجد تخریب شده، مجرم ندانستن و تحت تعقیب قرار ندادن عاملان این جنایت، عذر نخواستن نظام از مردم و پیگیری نکردن و مطلع نساختن مردم از نتیجه جنایت‌های صورت گرفته را پشتوانه‌ای برای تعرض به این مسجد عنوان کرد.

 

این عالم شیعی تاکید کرد: بی حرمتی‌هایی انجام شده نسبت به مساجد‌، حسینیه‌ها و مقدسات دینی مردم از گذشته تا به امروز جرأت تعدی به خانه خدا را به مجرمان داده است.

 

عضو مجلس اسلامی علمای شیعه، رفتار مسؤولان را زمینه ساز و مشوق فکر تروریستی دانست و آن را دلیل مشخصی بر عدم جدیت نظام در رویارویی با تروریسم و افراطی گری و نیز فشار، در بند کشیدن و اهانت دینی و قومی به شیعیان در بحرین خواند./981/ب902/د

ارسال نظرات