۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۴۹۶۶

استقبال آیسسکو از تأسیس مؤسسه «علمای دینی آفریقا» در مراکش

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان آموزش، فرهنگ و علوم اسلامی(آیسسکو) از تأسیس مؤسسه «علمای دینی آفریقا» در مراکش استقبال کرد.
آيسسکو

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز بن عثمان التویجیری، مدیرکل سازمان اسلامی آیسسکو از راه‌اندازی مؤسسه‌ای در مراکش ویژه علمای دینی آفریقا با نام مؤسسه «محمد السادس»(محمد ششم) استقبال کرد.


«مؤسسة محمد السادس للعلماء الأفارقة»(مؤسسه محمد ششم ویژه علمای دینی آفریقا) با هدف مشارکت و همکاری علمای دین مبین اسلام در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی و تندروی در آفریقا تأسیس می‌شود.


التویجیری در این باره گفت: تأسیس این مؤسسه منجر به انسجام، هماهنگی، تکامل و همکاری بیشتر میان علمای دینی آفریقا می‌شود و تلاش‌های آن‌ها در راستای ترویج تعالیم و آموزه‌های رحمانی اسلام و مقابله با جریان‌های افراطی که امنیت، ثبات و آرامش قاره آفریقا را تهدید می‌کند، تقویت می‌کند.


مدیرکل سازمان آیسسکو از این اقدام خیرخواهانه پادشاه مراکش قدردانی کرد و افزود: این اقدام بیانگر تلاش دولت مراکش در زمینه ترویج تعالیم رحمانی و متسامح اسلام و حمایت از کشورهای قاره آفریقا در زمینه‌های مختلف است.


وی در پایان بر آمادگی کامل سازمان اسلامی آیسسکو برای همکاری با این مؤسسه در راستای تحقق رسالت و اهداف والای آن تأکید کرد.


«مؤسسة محمد السادس للعلماء الأفارقة»(مؤسسه محمد ششم ویژه علمای دینی آفریقا) به‌دستور و بر اساس حکم پادشاهی پادشاه مراکش تأسیس می‌شود و حمایت از وحدت و یکپارچگی دین مبین اسلام و جلوگیری از گسترش جریان‌های فکری و اعتقادی افراط‌گر از اهداف تأسیس این مؤسسه است.


حمایت از اعتقادات اسلامی و وحدت معنوی میان ملت‌ها آفریقا در مقابله با هرگونه نزاع، درگیری و جریان‌های فکری گمراه‌کننده که هدف آنها ضربه زدن به قداست اسلام و اهداف و مقاصد این دین مبین است، از دیگر اهداف تشکیل این مؤسسه است. /982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات