۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۷۳۸۹۴

واکنش یکی از علمای مصر نسبت به حملات تروریستی علیه شیعیان

خبرگزاری رسا ـ استاد فقه الازهر مصر با تاکید بر ضرورت تقریب بین مذاهب، اختلافات مذهبی را حرکتی در جهت تحقق منافع رژیم صهیونیستی دانست.
احمد کريمه استاد فقه الازهر مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر مصر که به دلیل سفیر به ایران و دیدار با مراجع تقلید مورد هجمه شدیدی قرار گرفته است، گفت: اختلاف میان شیعیان و سلفی‌ها همگی دانسته و ندانسته در راستای برآورده کردن منافع رژیم صهیونیسم شکل می‌گیرد.

 

شیخ احمد کریمه، تقریب میان مذاهب اسلامی را یکی از ابزارهای ضروری برای ارائه تفسیر جدید از دین دانست.

 

وی در ادامه با اشاره به حوادث جهان امروز و هجوم‌های تروریستی علیه مساجد شیعیان در عربستان و همچنین، درگیری‌های موجود در یمن تصریح کرد: وجود این مسائل در جهان امروز نشان می‌دهد که وقت آن رسیده تا به وظیفه خود برای تحقق تقریب میان مذاهب تلاش کنیم و به منافع آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و جاسوسان که خواهان ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند، اجازه تحقق ندهیم.

 

این استاد دانشگاه الازهر با اشاره به تهمت‌هایی که از سوی سلفی‌ها علیه تشیع و علمای آن بیان می‌شود، و همچنین، با اشاره به تنش‌های این دو گروه تصریح کرد: این درگیری‌ها همگی راه را برای تحقق منافع رژیم صهیونیستی هموار می‌سازد.

 

وی گفت: در حال حاضر، علمای دینی الازهر اغلب وظایف خود را به شکل یک کارمند انجام می‌دهند و به رسالت دینی خود به عنوان یک شیخ دینی اهمیت نمی‌دهند، در حالی که علمای دینی گذشته همواره تلاش می‌کردند تا بر دانش دینی خود بیفزایند و هفته‌ها در راه یافتن یک حدیث تلاش می‌نمودند./981/ب102/د

ارسال نظرات