۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۱
کد خبر: ۲۷۳۸۳۴
کارشناس دینی:

ماه رمضان فرصتی برای بخشش گناهان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: خداوند می فرماید ما همیشه به بشر کمک کرده ایم و فرصت هایی را برای جبران گناهان قرار داده ایم، از این رو باید از ایام خاص سال که شب های قدر و ایام ماه مبارک رمضان است، برای آمرزش گناهان تلاش کرد.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی جمعه شب در مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که زمانی که قرآن بر پیامبر(ص) نازل می شد، رنگ ایشان تغییر می کرد، گفت: در شب قدر ملائکه به خدمت پیامبر اسلام(ص) می رسیدند.

 

وی افزود: نازل شدن ملائکه امری است که هر سال در شب قدر اتفاق می افتد و زمانی که پیامبر(ص) در قید حیات نیست، بر جانشینان ایشان که امامان معصوم(ع) هستند نازل می شوند و در حال حاضر نیز تمام ملائک بر امام زمان(عج) نازل می شوند.

 

حجت الاسلام حیدری با سفارش به توسل به امام زمان(ع)، گفت: یکی از دعاهای مؤمنان در شب های قدر باید دعا برای فرج امام زمان(عج) باشد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که در شب قدر همه چیز مشخص می شوند که چه کسی می میرد و همچنین سفرها و رزق و روزی های ما تعیین می شود، گفت: براساس طبق روایات اهل بیت(ع)، شب قدر اول سال است، چرا که تقویم جدیدی برای انسان باز می شود.

 

به گفته وی، خداوند می فرماید ما همیشه به بشر کمک کرده ایم و فرصت هایی را برای جبران گناهان شان قرار داده ایم، از این رو باید از ایام خاص سال که شب های قدر و ایام ماه مبارک رمضان است، برای آمرزش گناهان تلاش کرد.

 

وی با اشاره به این که برخی در شب های قدر با یکدیگر قهر هستند و یا بحث و جدال می کنند، گفت: در شب های قدر خداوند درهای رحمت را بر روی بندگان خود باز کرده است و صلوات بر محمد و آل او مساوی با 90 سال صلوات فرستادن و دو رکعت نماز خواندن مساوی با تمام عبادات 90 ساله است.

 

حجت الاسلام حیدری با تأکید بر این که شب 23 ماه مبارک رمضان بر اساس روایات مهمترین شب از شب های قدر است، گفت: ماه مبارک رمضان سید ماه های قمری و شب قدر نیز شاه بیت این ماه است.

 

این کارشناس دینی گفت: کسانی که عاق والدین، شراب خوار و یا کینه مؤمنی را بر دل داشته باشند، در شب های قدر از رحمت خدا محروم هستند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات