۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۷۳۷۶۴

آمادگی رهبران یهودیان آمریکا برای حمله به توافق احتمالی با ایران

خبرگزاری رسا ـ روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت برخی از رهبران یهودیان آمریکا آماده‌اند در صورت دستیابی به توافق، واکنش شدیدی به آن نشان دهند.
5+1

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی درباره موضع‌گیری‌ها به مذاکرات هسته ای ایران نوشت: در حالی که هنوز جزئیات آنچه که در پایان مذاکرات هسته ای ایران رخ خواهد داد، منتشر نشده است، رهبران برخی گروه های یهودی آمریکا و نمایندگان سابق و کنونی یهودی در کنگره در مصاحبه هایی با روزنامه هاآرتص به صراحت اعلام کردند به دقت تحولات مذاکرات را زیرنظر دارند و آمادگی کامل دارند.

 

آنها اعلام کرده‌اند در صورت دستیابی به "توافق بد"، واکنش شدیدی به آن نشان دهند.

 

از نظر آن‌ها توافقی که شامل لغو یا کاهش تحریم‌های نظامی بدون در نظر گرفتن بازرسی ها و نظارت های بین المللی کافی بر تاسیسات هسته ای باشد، یک توافق بد است.

 

"مالکم هوینلین،" معاون اجرایی کنفرانس رؤسای سازمان های یهودی بزرگ آمریکا، که پنجاه گروه مختلف یهودی عضو آن هستند- درباره مذاکرات ایران گفت: سطح نگرانی ها درباره این مذاکرات بسیار بالا است. آیا لغو تحریم ها به نتایج دقیق ارزیابی ها بستگی دارد؟ اینها همه چیزهایی است که منتظر نتایج آنها هستیم.

 

به نوشته این روزنامه، همه سران یهودی که با هاآرتص مصاحبه کرده اند معتقد بودند هرچند سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا تنش های کوتاه مدتی ایجاد کرد، اما جامعه یهودیان آمریکا مشکلات بلندمدتی در روابط خود با رییس جمهور و دولتش نداشتند.

 

 اکثر کسانی که مصاحبه کرده اند، گفتند هنوز زود است که تاثیر یک توافق خاص بر روند انتخابات ریاست جمهوری2016 آمریکا را پیش بینی کرد./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات