۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۷۱۲۷۴

استراتژی امنیتی جدید مصر برای مقابله با تروریسم

خبرگزاری رسا ـ منابع امنیتی مصری اعلام کردند که بعد از حادثه ترور دادستان کل این کشور، نیروهای امنیتی وزارت کشور مصر استراتژی امنیتی جدیدی اتخاذ خواهد کرد.
ارتش مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  منابع امنیتی مصری اعلام کردند که «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور مصراز فرماندهان امنیتی این کشور خواسته برنامه استراتژیک جدیدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در این کشور که اخیرا «هشام برکات» دادستان کل مصر را ترور کرده‌اند، ارائه دهند.

 

روزنامه «العرب»، گزارش داد که «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهور مصر در مراسم خاکسپاری برکات پافشاری کرده بود که عاملان ترور دادستان کل را مجازات خواهد کرد.

 

در همین راستا، احمد الزند وزیر دادگستری مصر اعلام کرد که تعطیلات تابستانی نهادهای قضائی لغو شده است و قضات مصری تا پایان تابستان پرونده‌های در دست بررسی را به سر انجام خواهد رساند.

 

از سوی دیگر وزارت کشور مصر بعد از حادثه ترور دادستان کل این کشور تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت قضات مصری و خانواده‌های آنان را افزایش داده است و تعداد گشت زنی‌های امنیتی در شهره ها بیشتر خواهد شد.

 

یک منبع امنیتی به این روزنامه سعودی گفته که برای مقابله با گروهک‌های تروریستی باید ریشه‌های دیدگاه‌های افراطی را از بین برد و برای تشکیل شورای مبارزه با تروریسم در کشورهای عربی پافشاری کرد.

 

دو روز پیش یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر حرکت کاروان دادستان کل مصر منفجر شد که هشام برکات در این حادثه جان خود را از دست داد./981/ب102/د

ارسال نظرات