۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۱۲۴۰
استاد حوزه علمیه بابل:

سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام  عباس بابائیان، استادحوزه علمیه بابل امروز در مسجد جامع مرزیکلای بابل با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی و اخلاص به درگاه باری تعالی است، گفت: یکی از  عباداتی که در ماه مبارک رمضان باید بیشتر مورد توجه و تاکید واقع شود، نماز جماعت و در اول وقت آن است.

 

وی به اثرات نماز در زندگی در این دنیا و آخرت پرداخت و افزود: نماز از شرایط اصلی دین و معیار ارتباط بنده با خدا است.

 

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه، نماز را رحمت واسعه خداوند برای انسان دانست و تصریح کرد: نماز همانند دژی است که انسان از سوی آن آرامش پیدا می کند و پناهگاهی در برابر شیطان و وسوسه های آن محسوب می شود.

 

حجت الاسلام بابائیان ادامه داد: بزرگترین و کوچکترین سوره قر آن، نخستین و آخرین سوره نازل شده بر قلب پیامبر اکرم(ص) بر اهمیت آن اشارت دارد و انسان های بزرگ از این دریای پرآب برای رفع تشنگی جان خود بهره می برند.

 

وی ضمن تاکید بر این که ما باید به استقبال نماز برویم نه اینکه نماز به استقبال ما بیاید، اظهار داشت: اغلب ما با شنیدن صدای اذان به سوی نماز می رویم در حالی که مؤمن واقعی قبل از شنیدن بانگ اذان خود را برای اقامه نماز آماده می کند.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که شرط قبولی همه ی عبادات و نخستین سؤوال در قبر نماز است، اظهار داشت: امام سجاد (ع) آنقدر در سجده و نمازمی ایستادند که بدنشان عرق می کرد اما وضعیت بسیاری از ما اینگونه است که حالی برای طولانی کردن نماز و سجده نداریم و از عبادت هایمان لذت نمی بریم.

 

وی افزود: اگر نماز از انسان پذیرفته شود به سایر اعمال نیز رسیدگی می شود و با توجه به ایجاد فضای معنوی در ماه مبارک رمضان، فرصتی ارزشمند است که وضعیت نمازمان را مورد بازنگری قرار بدهیم.

 

حجت الاسلام بابائیان نخستین حرکت پیامبر را در تبلیغ دین برپایی مسجد عنوان و تصریح کرد: مسجد جای رشد و تعالی انسان و نماز عامل اصلی این رشد است و حقیقت حیات انسان را باید در نماز جستجو کرد.

 

وی با بیان این که از ابتدای تولد تا مرگ نماز همراه انسان مسلمان است، ادامه داد: در تولد باخواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد و در ختم با خواندن نماز میت، همه زندگی را در یک نماز می توانیم معنا کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از کمرنگ شدن حضور در نمازهای جماعت و مشغول شدن افراد به دیگر امور گفت: ماه مبارک رمضان که ماه عبادت و دعا و نیایش است متأسفانه بسیاری از مردم به جای حضور در مساجد پای دیدن سریال های تلویزیونی و یا در ورزشگاه های برای مسابقات ورزشی حضور دارند.

 

وی افزود: این جسارت نیست که در ماه مهمانی خدا مسجد خلوت تر از جاهای دیگر باشد و باید بدانیم که بی نمازی و یا کم اهمیت دادن به نماز ما را از ضراط مستقیم دور می کند و به ورطه شیطان می اندازد.

 

حجت الاسلام بابائیان نماز را ترمز انجام گناهان بر شمرد و خاطرنشان کرد: نماز باید با توجه همراه باشد و فرق بین نماز اول وقت و آخر وقت مانند فرق دنیا و آخرت است. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات