۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۰۸۸۴
تروریسم سعودی از ریاض تا کویت؛

روایت «الحیات» از انفجار مسجد امام صادق کویت

خبرگزاری رسا ـ بعد از انفجار تروریستی مسجد امام صادق (ع) در کویت، گزارش‌های دولت این کشور فاش کرد که این تروریست عربستانی بوده و به قصد اجرای این عملیات از ریاض به کویت آمده بود.
تروريست مسجد امام صادق کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از اینکه وزارت کشور کویت هویت عامل انتحاری داعش در مسجد امام صادق (ع) را کشف کرد این گروهک تروریستی سکوت اختیار کرده و بر خلاف همیشه هیچ‌ یک از عناصر داعش اطلاعاتی درباره این تروریست انتحاری منتشر نکرده‌اند.

 

روزنامه «الحیات»، عربستان گزارش داد که «فهد سلیمان القباع» عربستانی و از اهالی منطقه القصیم است، وی از فعالانی است که در عربستان کمپین «فکو عنانی» [مرا از بند برهانید] به راه انداخته‌اند تا متهمان جرائم امنیتی [اغلب تروریست‌های سعودی زندانی] را آزاد کنند.

 

«صالح القشعمی» عامل انتحاری مسجد القدیح در استان القطیف در شرق عربستان نیز در همین کمپین عضویت داشته و تعدادی از اعضای خانواده‌ هر دو عامل انتحاری به اتهامات تروریستی زندانی‌ هستند.

 

این روزنامه در ادامه گزارش خود درباره القباع تأکید کرده که به گفته تعدادی از نزدیکان این فرد وی بارها تلاش کرده بوده تا به عراق و سوریه سفر کرده و به گروهک‌های تروریستی در این کشورها ملحق شود.

 

گزارش‌های غیر تأیید شده‌ای نیز از احتمال اینکه القباع برادر فهد القباع تروریست عربستانی که چند ماه پیش در حال بازگشت از سوریه در فرودگاه بازداشت شده بود وجود دارد.

 

وزارت کشور کویت نیز اعلام کرده بود که القباع بامداد جمعه وارد کویت شده و در همان روز عملیات خود را انجام داده بود.

 

القباع از روز پنجشنبه 26 ژوئن از فرودگاه ملک خالد در ریاض به فرودگاه بین المللی بحرین رفته بود و بعد از آن راهی کویت شده بود؛ یک منبع به الحیات گفته بود که القباع 10 ساعت بعد از ورودش به کویت عملیات خود را اجرا کرده بود.

 

در همین راستا بحرین اعلام کرده که میزان آمادگی امنیتی را در شهرهای این کشور به بالاترین حد خود می‌رساند، زیرا طی چند روز گذشته برخی سران داعش اعلام کرده‌اند که عملیات انتحاری بعدی مساجد شیعیان بحرین را هدف قرار خواهد داد.

 

انفجار تروریستی که مسجد امام صادق (ع) را در کویت هدف قرار داده بود به گزارش وزارت کشور کویت  27 شهید و 202 زخمی به همراه داشته است.

 

این عملیات با واکنش‌های متعددی روبه رو شده و سازمان‌ها و کشورهای منطقه این حمله را که با چند حمله تروریستی دیگر در تونس، لیبی و فرانسه همراه شده بود محکوم کردند.

 

اتحادیه عرب دوشنبه (امروز) به درخواست کویت و تونس، نشست فوق العاده‌ای در سطح نمایندگان دائمی و به ریاست اردن برای بررسی حوادث اخیر برگزار می‌کند/981/د102/ک

ارسال نظرات