۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۷۰۷۷۷

چند خبر کوتاه از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان

خبرگزاری رسا ـ اعزام مدیران مراکز قرآنی کنگان به همایش قرآنی بوشهر، دیدار سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کنگان با امام جمعه این شهر و آموزش قرآن کریم به پرسنل دریابانی کنگان از جمله برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالرسول رسولی رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان کنگان با اعلام این خبر گفت: رمضان در مکتب پیامبر خدا (ص) ماه ضیافت خداست، در این مهمانی بزرگ الهی میزبان خداوند است و بندگان مومن او مهمان این دعوت الهی و ریاضت و زهد و مجاهده نفسانی و تقوا، وسائل پذیرایی آن هستند.


رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان کنگان بیان داشت: یکی از تفاوت های عمده ضیافت الهی با ضیافت مردمی در این است که در ضیافتی که از جانب مردم صورت می گیرد محور، دعوت بسوی طعام است و بهره بردن از آنچه است اما در ضیافت الهی محور، تقوی و ریاضت و مبارزه نفسانی با شهوات و امیال شیطانی است که از جمله ویژگی های آن، بودن و نخوردن و قدرت داشتن و گناه نکردن و بر خواهشای دل نه گفتن است که تسلط بر نفس را تقویت می‌کند و بدون این هم نمی توان به وارستگی از خود و رسیدن به قرب الی الله رسید.


وی افزود: روزه درصدد کنترل نفس و مهار امیال نفسانی وخواهشات مادی است تا با ایجاد و تقویت روحیه ی مقاومت در برابر جاذبه های نفسانی، بعد حقیقی و گوهر اصلی انسان را إحیاء کرده وآن را سرزنده و بانشاط کند و تقوای الهی را به معنای واقعی آن در وجود انسان محقق سازد.

 

اعزام مدیران مراکز قرآنی کنگان به همایش قرآنی بوشهر
حجت‌الاسلام رحیم اهرمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان با اعلام این خبر گفت: تحقق توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند تعالی نگرش جامعه نسبت به قرآن کریم در حوزه باور، علم و عمل است، حرکت در این مسیر و دستیابی به آن باید در نظام تعلیم و تربیت پیگیری شده و توسط نظام فرهنگی و رسانه ای تقویت شود.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان بیان داشت: به همین منظور همایش قرآنی با حضور مدیران مراکز قرآنی با هدف بالابردن سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآنی، توجیه مدیران مراکز قرآنی، انجام فعالیت های تاثیرگذار قرآنی، برنامه سازی و برنامه ریزی قرآنی و آمادگی مراکز قرانی برای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.


وی افزود: این همایش قرآنی سه شنبه 26 خرداد 94 در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهربا حضور مدیران و فعالان مراکز قرآنی سراسر استان برگزار می‌شود.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کنگان با امام جمعه این شهر دیدار کرد

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کنگان با حضور در دفتر حجت‌الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان دیدار کرد.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کنگان در این دیدار گزارشی از فعالیت های در دست اقدام این اداره در ماه مبارک رمضان را ارائه کرد.


امام جمعه کنگان در این دیدار ضمن خوش گویی به سرپرست اداره تبلیغات اسلامی، از لزوم تکاپوی  شبکه تبلیغی در ماه مبارک رمضان سخن گفت.


حجت‌الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در این دیدار گفت : ماه مبارک رمضان ماه بسیار خجسته و با برکتی است که تمام دقایق و ساعات آن با هیچ کدام از ماه های دیگر برابری نمی کند و هم روحانیون و هم مردم را به بهره وری از این ایام سفارش کرد.


وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از تمامی ظرفیت هایش برای بهرگیری مردم از سفره فرهنگ قرآن و عترت تلاش کند.


آموزش قرآن کریم به پرسنل دریابانی کنگان

سرهنگ عباس خادمی، جانشین فرماندهی دریابانی شهرستان کن با حضور اداره تبلیغات اسلامی کنگان با حجت‌الاسلام رحیم اهرمی سرپرست این اداره دیدار و گفت‌وگو کرد.


جانشین فرماندهی دریابانی شهرستان کنگان در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برکات و فواید این ماه مبارک را یادآور شد.


وی بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن در ماه نیایش و قرائت قرآن، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم برای پرسنل در دستور کار این اداره قرار گرفته است و از اداره تبلیغات اسلامی انتظار همکاری داریم.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان افزود: مراکز قرآنی کنگان با در اختیار داشتن مربیان مجرب، برای آموزش و مهارت های قرآنی در سطح شهرستان آماده هستند.
/846/پ203/ح

ارسال نظرات