۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۷۰۶۶۰
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

جوسازی و فشار روند رسیدگی به پرونده های قضایی را تحت الشعاع قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مفاسد را مثبت عنوان و تاکید کرد: جوسازی و فشارهای وارده روند رسیدگی به پرونده های قضایی را تحت الشعاع قرار می دهد.
عبدالرضا مصري

عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که شهید بهشتی را یک ملت خواندند ابراز کرد: تعریف امام راحل، جامع ترین تعریف از آیت الله بهشتی است، ایشان از نظر تفکر، تدین و مدیریت به واقع یک ملت بودند و با تفکر خلاقی که داشتند، راه های جدید را برای انقلاب خلق می کردند.


مصری در ادامه عملکرد قوه قضاییه را خوب ارزیابی کرد و افزود: آنچه در بطن قوه قضاییه می گذرد با تصوری که مردم از این قوه دارند متفاوت است، متاسفانه در مواردی، مسائلی توسط برخی سیاست مداران و جناح های سیاسی مطرح می شود و در اذهان عموم جای می گیرد، اما وقتی جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده می شود، مشاهده شده که پرونده بسیار با تصوراتی که در اذهان عموم منعکس شده تفاوت دارد.


وی ادامه داد: در چنین مواردی قاضی پرونده در جو و فضایی گرفتار می شود که رسیدگی به پرونده را تحت تأثیر قرار می دهد.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که عکس این قضیه نیز در جامعه وجود دارد، در پاره ای از اوقات تخلفی رخ می دهد که در جامعه مطرح نمی شود و افراد در جریان آن قرار نمی گیرند اما قوه قضاییه به خوبی به آن رسیدگی کرده و به سرانجام رسانده است.


این نماینده مجلس با اشاره به لزوم برقراری فضای آرام و به دور از هر گونه جوسازی، یادآور شد: مشکل قوه قضاییه فضای حاکم بر پرونده ها است، باید قوه قضاییه بتواند با استقلال کامل و به دور از فضای حاکم بر جامعه به پرونده ها رسیدگی کند زیرا حاشیه های مثبت و منفی می توانند بر پرونده ها تأثیرگذار باشند.


وی وجود این جو در جامعه را مضر دانست و افزود: قضاوت در چنین فضایی بسیار سخت بوده و قاضی با انتظاراتی از جانب مردم روبرو می شود که ممکن است بر نتیجه پرونده تأثیرگذار باشد.


مصری عملکرد رییس قوه قضاییه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رییس قوه قضاییه شخصی فاضل، ارزشمند و فعال است و عملکرد بسیار خوبی داشته است.


وی اظهار کرد: برخی افراد رده پایین در جریان رسیدگی به پرونده ها دلالی و معامله می کنند و ممکن است ارتباطات ناسالم در این زمینه وجود داشته باشد که بسیار مضر است و موجب تشویش اذهان مردم نسبت به قوه قضاییه می شود و باید این مشکلات، از سر راه قوه قضاییه برداشته شود.


وی در پایان با اشاره به نقاط قوت قوه قضاییه خاطرنشان کرد: وجود پرسنل پاک و شریف در قوه قضاییه و وجود هسته مرکزی قوی زیر نظر رییس قوه قضاییه که انسان هایی کارآمد و شایسته هستند از نقاط قوت این دستگاه به شمار می آید./857/ت302/ج

 

ارسال نظرات