۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۰۱۴۸
انصارالله:

عربستان برای سازمان ملل مشروعیتی قائل نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته انقلابی عالی جنبش انصار الله یمن گفت: کارشکنی های عربستان در مسیر مذاکرات گروه‎های یمنی در ژنو، عدم پایبندی این کشور به مشروعیت سازمان ملل را ثابت کرد.
انصارالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد علی الحوثی، رییس کمیته انقلابی عالی جنبش انصار الله درپیامی به دلیل کارشکنی‌های عربستان در روند مذاکرات ژنو، اعلام کرد: عربستان نشان داد سازمان ملل ونقش بیطرفانه آن را به هیچ وجه قبول ندارد.

 

وی با استقبال از درخواست استیفان اوبراین معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه برای برقراری آتش بس موافقت خود را با آن اعلام کرد.

 

جنبش انصار الله بار دیگر خواستار حل سیاسی بحران یمن، برقراری آتش بس وتوقف تجاوز عربستان به یمن شد.

 

از سوی دیگر کمیته انقلابی جنبش انصار الله برای استان لحج واقع در شمال عدن استاندار تعیین کرد.

 

لحج دومین استان جنوبی یمن پس از استان شبوه در شرق عدن است که انصارالله برای آنها استاندار تعیین وجایگزین استاندار قبلی که در زمان هادی رییس جمهوری مستعفی یمن انتخاب شده بود می شود.

 

جنبش انصار الله جنبشی مردمی انقلابی است که در حال حاضر همزمان در دوجبهه با تروریست های القاعده ومزدوران عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن ودیگری با متجاوزان عربستانی مبارزه معربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

 

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

 

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است. /1321/102/د

ارسال نظرات