۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۹۴۲۱
امام جمعه مشهد:

پیروی از شیطان مانع استجابت دعا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد، پیروی از شیطان را مانع از اجابت دعا خواند و گفت: خداوند در قرآن به نخستین عهد و پیمانش با بنی‌آدم اشاره می‌کند که انسان پروردگار عالم را بپرستد و از شیطان پیروی نکند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در ششمین برنامه از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش می‌شود، ماه رمضان را ماه دعا خواند و اظهار داشت: ماه رمضان و ماه ضیافت الهی، بهترین فرصت دعا و تقاضا از محضر خداوند متعال است.

 

آیت الله علم الهدی به جایگاه دعا در عرصه عبودیت و بندگی انسان اشاره کرد و گفت: به طور معمول انسان می‌خواهد هر دعایی که از ذات پروردگار دارد به اجابت برسد؛ اما جای تأمل و سؤال است که آیا هر حاجت و آرزویی با هر کیفیت و شرایطی صحیح است؟

 

عضو خبرگان رهبری در مشهد، با اشاره به آیات و روایات ابراز داشت: انسان هنگامی که به آیه «اُدعونی اَستَجِب لَکُم»؛ دعا کنید تا شما را  اجابت کنم؛ توجه می‌کند، متوقع می‌شود و هر نوع حاجت و آرزویی را از خداوند طلب می‌کند.

 

وی افزود: انسان در عمل مشاهده می‌کند که همه خواسته‌ها و دعاهایش برآورده نمی‌شود؛ از این‌رو برایش تناقض به وجود می‌آید؛ چنان که فردی همین مسأله را از امام صادق(ع) پرسید که چرا برخی از دعاهای ما مستجاب نمی‌شود؛ در صورتی که خداوند اجابت دعا را در قرآن وعده داده است؟

 

وی به کلام امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت به آیه «اوفوا بعهدی، اوف بعهدکم» اشاره کرده و فرمودند «خداوند می‌فرماید؛ به عهد من وفا کنید تا من نیز به عهد شما وفا کنم و عهد من در قرآن آمده است که شیطان را نپرستید».

 

آیت الله علم الهدی، پیروی کردن از شیطان را مانع استجابت دعا خواند و تصریح کرد: خداوند در قرآن به نخستین عهد و پیمانش با بنی‌آدم اشاره می‌کند که انسان پروردگار عالم را بپرستد و از شیطان پیروی نکند./908/پ202/ب4

ارسال نظرات