۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۶۸۸۶۰

چند خبر کوتاه از دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه روخوانی قرآن کریم در جاسک، برپایی مراسم محفل انس با قرآن و جلسات جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در پارسیان و برگزاری نخستین دوره پیش نیاز تربیت مربی قرآن در جاسک از جمله برنامه های دارالقرآن الکریم تبیلیغات اسلامی هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حمید غلام پور رییس تبلیغات اسلامی جاسک از برگزاری جلسه روخوانی قرائت قرآن کریم در مساجد این شهرستان خبر داد. ‏‎ ‎


حجت‌الاسلام حمید غلام پور رییس تبلیغات اسلامی جاسک گفت:به مناسبت ماه مبارک رمضان، اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برای توسعه فرهنگ قرآنی و تعلیم این کلام الهی به جوانان و نوجوان و انس بیشتر با کلام الله مجید و بهره مندی
از تأثیر آیات نورانی این کتاب مقدس در زندگی روزمره هر روز دوجلسه مجزا روخوانی قرآن مجید ویژه در مساجد برگزار می کند که بحمدالله مورد استقبال مردم روزه دار ومومن قرار گرفته است.

 

برپایی مراسم محفل انس با قرآن در شهرستان پارسیان
مراسم محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان باحضور قاریان شهرستان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله احشام پارسیان برپا شد.


حمزه غلامی کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی پارسیان، گفت: همزمان با دومین روز از ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، مراسم محفل انس با قرآن با حضور حجت الاسلام ولی گرجی روحانی خود استقرار و جمعی از جوانان و نوجوانان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله احشام شهرستان پارسیان برگزار شد.


حجت الاسلام ولی گرجی در سخنانی پیرامون نقش و جایگاه قرآن در کلیه ابعاد زندگی مسلمانان مطالبی بیان کرد و افزود: قرآن کتابی است آسمانی که اگر فرد مسلمان عمیقا با آن انس بگیرد هرگز گمراه نخواهد شد و با تمسک به آن دچار خسران نمی شود. 


درادامه این مراسم که تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد قاریان به قرائت دلنشین خود فضای جلسه را به عطر قرآن معطر کردند.


برگزاری اولین دوره پیش نیاز تربیت مربی قرآن در جاسک

اولین دوره پیش نیاز تربیت مربی قرآن کریم توسط تبلیغات اسلامی جاسک در این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام غلام پور رییس تبلیغات اسلامی جاسک در ابتدای این دوره آموزشی با اشاره به حدیث ثقلین از پیامبراکرم (ص) گفت: قرآن یادگار ارزشمند و بزرگترین معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام است که در آخرین روزهای عمر پربرکتشان امت خویش را به آن سفارش کردند و فرمودند: اگر به قرآن و عترت تمسک بجویید هرکز گمراه نخواهید شد.


وی افزود:قرآن چیزی جز کتاب هدایت در زندگی نیست: «هدی للمتقین»، قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک تصریح کرد:قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

 

وی  با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در جامعه بیان داشت:هدف از برخی آیات درباره تعلیم و تربیت مشخص کردن جایگاه رفیع معلم و تعلیم است و آنچه که جایگاه معلم را به معنای حقیقی کلمه ترسیم می‌کند تعلیم است نه تدریس و هرکجا بحث تعلیم است معلم محور است ودرواقعیت، معلمان از جایگاه بالایی در اجتماع برخوردارند.


حجت الاسلام غلام پور در پایان با اشاره به مشکلات و آسیب هایی که در مسیر تربیت قرار گرفته است، بیان کرد: باید قرآن در متن زندگی ما بیاید زیرا قرآن نور است و ارتباط با قرآن انسان را نورانی می کند.

برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در پارسیان


کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی از برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم در مسجد اهل بیت(ع) شهر دشتی شهرستان پارسیان خبر داد.


حمزه غلامی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان و همکاری حجت الاسلام صادق مرادی سرباز طلبه اداره تبلیغات اسلامی هر شب به یک جزء خوانی قرآن کریم با حضور جوانان و نوجوانان در مسجد اهل بیت (علیهم السلام) شهر دشتی شهرستان پارسیان برگزار می شود.


وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز است که مفاهیم بلند قرآن کریم در جامعه نهادینه شود و جلسات قرآن به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان بهترین نتیجه را در راستای نهادینه کردن این مفاهیم درس آموز و زندگی ساز دارد.


کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان تصریح کرد:جلسات قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در دیگر روستاهای پارسیان نیز به همت روحانیون طرح هجرت و مستقر در حال برگزاری است./851/پ203/ح

ارسال نظرات