۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۶۸۸۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تعمیق فرهنگ دینی و قرآنی مهم ترین رسالت نهاد تبلیغات اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: نشر و گسترش و تعمیق فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه مهم ترین رسالت نهاد تبلیغات اسلامی است.
حجت الاسلام خادمي

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن یکم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1360، اظهار کرد: این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی به فرمان بنیان گذار انقلاب و نظام اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون نیز مهم ترین هدف آن نشر و گسترش و تعمیق فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه است.

 

وی افزود: تبلیغ و رساندن پیام وحی به عمق جان انسان‌ها و هدایت آن ها به سوی ارزش‌های الهی و جاودان، از آشکارترین رسالت های انبیای الهی بوده و این رسالت امروزه بر دوش مبلغین و روحانیان است.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که در محتوای مباحث تبلیغی باید نکات روانشناسانه و جامعه شناسانه به خوبی مورد توجه قرار گیرد، به نقش مهم روحانیت در این زمینه اشاره کرد و افزود: مبلغ باید مخاطب خود را بشناسد و بر اساس درک و فهم وی فعالیت داشته باشد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تبلیغ و اطلاع‌رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که در عصر حاضر باید به شیوه صحیح از سوی روحانیت تبیین و استفاده شود.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: باید تلاش کرده و اطلاعات خود را از طریق برنامه ریزی های سخت افزاری و نرم افزاری به جهانیان ارائه دهیم تا شمار بیشتری از مردم جهان با محتوای اسلام و آثار ارزشمند آن آشنا شوند.

 

وی افزود: شیوه‌های تبلیغ دینی که در رأس آن اخلاق و رفتار صالح مبلغ قرار دارد، با شیوه‌های تبلیغات غربی تفاوت های زیادی دارد چرا که در تبلیغات اسلامی، اخلاص، تقرب الهی و نیت صادقانه از اصول اجتناب‌ناپذیر مبلغ است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به امر خطیر تبلیغ خاطرنشان کرد: تبلیغ رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که در این راستا تبلیغ عملی اثرگذارتر و ماندگارتر از تبلیغ زبانی است، اضافه کرد: روحانیان باید در کنار تبلیغ کلامی دین مبین اسلام، ابتدا خود عامل به آموزه های دینی باشند چرا که در غیر این صورت تبلیغات اسلامی آن ها مؤثر واقع نمی شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اول تیرماه، سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به کارکنان ادارات تبلیغات اسلامی به خصوص مبلغان تبریک و تهنیت گفت و عزت روزافزون اسلام و اعتلای مسلمانان را در اقصی نقاط جهان از خداوند منان خواستار شد./9314/ت303/ب5

 

ارسال نظرات