۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۶۸۳۶۹
مسؤول مدرسه علمیه سفیران بابل:

پاسداری از فرهنگ غنی شیعه رسالت امروز حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مدرسه علمیه سفیران بابل با اشاره به نقش حوزه های علمیه در دفاع از ارزش های دینی و انقلابی گفت: پاسداری از فرهنگ غنی شیعه و تبیین اندیشه های اسلام ناب محمدی رسالت امروز حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به آغاز ثبت نام در این حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه سفیران هدایت به منظور «تربیت مبلغ جهت نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عموم طراحی شده است که در زمینه تخصصی تبلیغ معارف اسلامی فعالیت می کند و برای سل تحصیلی جدید طلبه می پذیرد.

 

وی بیان این که حوزه علمیه سفیران هدایت ضروریات دین را به جدیدترین و بهترین شیوه تبلیغی را در این حوزه علمیه مورد توجه قرار داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تربیت نیروهایی کارآمد و متناسب با نیازها، در کوتاه مدت و با توجه به  فعالیت پنج مدرسه علمیه برادران در بابل تصمیم به راه اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت در بابل گرفته شد.

 

امام جمعه گتاب بابل افزود: حوزه علمیه سفیران هدایت بابل از بین جوانان علاقمند و متعهد که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر باشد در سطح دو حوزه اقدام به پذیرش می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به متون تدریس شده در این حوزه علمیه اشاره و تصریح کرد: صرف، نحو، منطق، بلاغت، فقه و اصول تا بالاتر از سطح لمعه در این حوزه علمیه تدریس می شود.

 

وی ادامه داد: مباحثی همچون تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، تاریخ و سیره ائمه معصومین(ع)، کلام اسلامی و شبهات، شناخت ادیان و فرق و شیوه های مختلف تبلیغی در این حوزه علمیه به طلاب آموزش داده می شود.

 

حجت الاسلام تقی پور به شرایط ارتقای وضعیت تحصیلی پس از اتمام تحصیل در این حوزه اشاره کرد و گفت: چنانچه طلبه ظرف مدت پنج سال و اتمام دوره مایل بود که تحصیل خود را در حوزه های بلند مدت ادامه دهد می تواند در صورت قبولی در امتحان جامع و با یک پایه ارتقاء تحصیلی در پایه هفتم بلند مدت مشغول به تحصیل شود یا در سطوح بالاتر سفیران هدایت بصورت غیر حضوری بپردازد.

 

وی به دیگر مزایای تحصیل در این حوزه علمیه اشاره و اذعان کرد: در زمان تحصیل پس از سه ماه فعالیت تحصیلی، خدمات رفاهی مانند شهریه، بیمه درمانی، معافیت تحصیلی و سایر خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه به طلاب این حوزه علمیه تعلق می گیرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه بابل خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی سفیران هدایت، اضافه بر دروس پایه ای مانند دیگر مدارس علمیه، قسمت عمده ای از آموزش ها حاوی مطالبی قابل عرضه به اجتماع و توانمندی در حوزه تبلیغ معارف اسلامی است.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان انگیزه راه اندازی این حوزه علمیه، افزود: با توجه به نگرانی عمیق فرهنگی و تبلیغی حضرت امام خامنه ای و دغدغه مراجع معظم تقلید در حوزه فرهنگی و تبلیغی و نیز اعلان نگرانی قاطبه ملت مؤمن و خدا محور ایران اسلامی در عرصه پاسبانی از فرهنگ غنی شیعی و منبع محکم و قوی تبیین اندیشه های اسلام ناب محمدی این حوزه علمیه در بخش گتاب بابل تأسیس شد.

 

وی تصریح کرد: مازندران این دیار علویان و سرزمین عالمان و بزرگان دینی همواره مرکز رشد و نمو عالمان برجسته و بزرگ بوده است که مشعل دار تبلیغ و دفاع از دین بوده اند و به همین دلیل این مهم با عنایت خداوند متعال در این شهرستان محقق شد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات