۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۶۸۱۰۸

ادعای رییس ستاد مشترک آمریکا بر بررسی سقوط دولت بشار اسد

خبرگزاری رسا ـ ربیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد این کشور و متحدانش در حال بررسی شرایط ساقط کردن دولت سوریه هستند.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک آمریکا، در جلسه اخیر کنگره مدعی شد با متحدان واشنگتن درباره کاهش قدرت دولت سوریه در برخی مناطق که تحت شدیدترین فشارها از سوی ائتلاف مخالفان قرار دارد، مذاکره وتبادل نظر کرده است. وی همچنین در سفر هفته اخیر خود به اراضی اشغالی درباره احتمال سقوط و یا کناره‌گیری بشار اسد، رییس جمهور سوریه، مذاکراتی انجام داد.

 

دمپسی در ادامه ادعایش گفت: در مجموع این عقیده وجود دارد که در آینده نزدیک احتمالا دولت سوریه قدرت دفاعی خود را از دست می‌دهد و فقط به دفاع از شیعیان علوی و برخی واقعیت‌های دیگر آن می‌پردازد. براساس این سناریو "اسد" حاکمیت بر سایر مناطق سوریه را رها می‌کند یا به نحوی آنها را اداره خواهد کرد که در کوتاه مدت برای منطقه مثبت نخواهد بود.

 

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه افزود: آمریکا و متحدانش در حال بررسی شرایط در آینده نزدیک هستند و وقایع احتمالی پیش آمده را مورد مطالعه قرار می‌دهند.

 

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز در این باره مدعی شد: تاکنون برای جذب مخالفان سوری با چالش‌های زیادی در زمینه برنامه‌های تجهیز و آموزش جهت مقابله با گروه تروریستی داعش مواجه بوده‌ایم. ما مجموعه‌های آموزشی بسیاری داریم تا جایی که در حال حاضر مربیان کافی برای پر کردن این مجموعه‌ها را نداریم.

 

دمپسی نیز در این باره گفت: این برنامه آموزشی که محل برگزاری آن در اردن و ترکیه است به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و برای توقف و پشیمانی درباره آن بسیار زود است./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات