۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۶۷۴۹۱

برگزاری نماز جمعه یکپارچه علیه داعش در آفریقای جنوبی

خبرگزاری رسا ـ امامان جمعه و جماعات مساجد آفریقای جنوبی جمعه آینده، به صورت یکپارچه علیه داعش سخنرانی خواهند کرد.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، امامان جمعه و جماعات مساجد آفریقای جنوبی جمعه آینده، 29 خرداد، برای نخستین‌بار خطبه‌ای یکسان و وحدت‌بخش در خصوص عملکرد داعش در سراسر این کشور ایراد می‌کنند.


در این خطبه‌ها امامان جمعه، نمازگزاران را از کم و کیف تلاش‌‌های گروه افراطی داعش برای برگزاری دوره‌های آموزشی در آفریقای جنوبی آگاه می‌کنند.


این اقدام جمعی به این دلیل مطرح می‌شود که بیشتر اندیشمندان، علمای مسلمان و امامان جماعت بحث‌های زیادی را در خصوص گرایش و تمایل جوانان مسلمانان آفریقای جنوبی به عضویت در گروه تروریستی و تندرو داعش مطرح کرده‌اند.


این علما ضمن اظهار نگرانی از اطلاعات به دست‌آمده ازمیان مناطق مسلمان‌نشین مبنی بر افزایش گرایش و تمایل جوانان برای عضویت در داعش، خواستار اتخاذ تدابیر خاص و روشنگری در میان مسلمانان شدند.


سخنگوی علما و سازمان‌های اسلامی آفریقای جنوبی طی نشستی در این کشور گفت: این نگرانی در میان مردم مناطق مسلمان نشین به طور جدی وجود دارد؛ زیرا در برخی خانواده‌ها، افراد بزرگ‌تر و مجرب به خاطر تلاش یکی از اعضای خانواده برای عضویت در داعش بسیار در اضطراب هستند و همچنین عده‌ای از شهروندان آفریقای جنوبی برای جنگیدن در جبهه داعش و عده‌ای نیز برای زندگی در سرزمین‌های تحت حکومت این تشکیلات تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند.


گزارش ها حاکی از اعزام تعدادی از مسلمانان آفریقای جنوبی برای کمک به داعش به کشور سوریه است که اوج این روند را بازداشت دختر 16 ساله‌ای در فرودگاه «کیپ تاون» نشان داد.
/982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات