۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۶۷۲۵۴

روحانی عربستانی هدف قرار دادن شیعیان را زنگ خطری برای امنیت این کشور دانست

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان عربستانی تبیین نادرست مفاهیم اصیل دینی را عامل بروز جنایات تروریستی در مناطق شیعه نشین این کشور دانست.
حجت الاسلام مصطفي موسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی الموسی، از روحانیان شیعه عربستان در سخنرانی خود در جمع زیادی از فعالان فرهنگی سعودی بر بازنگری شیوه تبلیغ مبانی دینی در این کشور تاکید کرد.


وی تصریح کرد که مفاهیمی مانند شرک، توحید، کفر و بدعت در این کشور به درستی تبیین نشده است و همین امر موجب می‌شود که در بسیاری از مفاهیم دیگر مانند توسل و استغاثه مطالب به صورت اشتباه در اختیار مردم قرار گیرد.


این روحانی عربستانی دریافت نادرست این مفاهیم را زمینه ایجاد کینه و دشمنی برخی پیروان مذاهب نسبت به پیروان مذاهب دیگر دانست و افزود: گاهی یک اندیشه صحیح در اثر دریافت نادرست به عنوان بدعت معرفی می‌شود و همین امر موجب شده که برخی برای جلوگیری از بدعت گذاری در دین دست به اقدامات جبران ناپذیری بزنند.


این فعال عرصه فرهنگ مورد هدف قرار دادن شیعیان را در عربستان نشانه به صدا درآمدن زنگ خطر تزلزل امنیت در این کشور دانست و از مسوولان این کشور خواست با جدیت به این مساله اهتمام ورزند و از اجرای برنامه‌هایی که نه تنها شیعیان بلکه امنیت عربستان را هدف قرار می‌دهد جلو گیری کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات