۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۲۶۷۱۰۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

طرح ضیافت الهی در 70 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی از 27 خرداد تا 27 تیر، در بقاع شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت‌الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از ماه‌های معنوی و ارزشمند سال قمری مطرح است، اظهار داشت: از دیدگاه مسلمانان ماه مبارک رمضان از منزلت و جایگاه ویژهای برخوردار است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مسلمانان است تا بتوانند بیشتر از دیگر ماه‌های سال به عبادت به خداوند متعال بپردازند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: طرح «ضیافت الهی» یکی از طرح هایی است که دستورالعمل اجرایی آن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به تمام ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور ابلاغ شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: استان مرکزی نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هر ساله قبل از آغاز ماه مبارک رمضان آماده برای اجرای طرح «ضیافت الهی» است، تا مردم استان در فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان استان مرکزی به انجام اعمال عبادی ماه مبارک رمضان بپردازند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در تمام بقاع متبرکه استان گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی از 27 خرداد تا 27 تیر، در بقاع شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

وی در رابطه با برنامه‌های 28 شعبان اظهار داشت: مراسم غبارروبی و عطرافشانی و قرائت مناجات شعبانیه پیامبر(ص) و دعای وداع امام سجاد(ع) در بقاع متبرکه سراسر استان مرکزی از جمله برنامه های 28 شعبان است، که با حضور مسؤولان و مردم استان برگزار می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با برنامه‌های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در استان مرکزی گفت: اقامه نماز جماعت، تلاوت ادعیه، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز، دعاهای ماه مبارک رمضان، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، اطعام دهی و برپایی نمایشگاه، برگزاری جشن ولادت امام حسن‌مجبتی(ع) و همچنین اجرای برنامه‌های شب‌های احیاء ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان مرکزی است.

 

حجت‌الاسلام عباسیان افزود: محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، استانی و مصری، غرفه مشاوره خانواده با حضور کارشناسان، برپایی نمایشگاه، برگزاری کلاس‌های تفسیر، غرفه «قرآن بخوان و جایزه بگیر» ویژه کودکان و سخنرانی در تمامی روزهای ماه مبارک رمضان در بقاع شاخص استان مرکزی از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان مرکزی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه بیان داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن اجرای دقیق نیات واقفین خیراندیش از اهداف طرح ضیافت الهی است./842/ت302/ح

ارسال نظرات