۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۸۳۴

چاپ پنجم کتاب «دوران باشکوه ظهور» به انتشار رسید

خبرگزاری رساـ کتاب «دوران باشکوه ظهور» بازنویسی کتاب «حقه الدرر» نوشته علامه میرزا محمد باقر فقیه ایمانی و بازنویسی محمد ظریف در سه هزار نسخه از سوی نشر عترت به چاپ پنجم رسید.
چاپ کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کتاب «دوران باشکوه ظهور» بازنویسی کتاب «حقه الدرر» نوشته علامه میرزا محمد باقر فقیه ایمانی و بازنویسی محمد ظریف با چاپ سه هزار نسخه و از سوی  نشر عترت به چاپ پنجم رسید.

 

این کتاب شامل مقدمه محقق، پیشگفتار، مقدمه ای در فضیلت علم و نشر آن و هفت بخش و خاتمه شامل پیرامون امر رجعت و بیان کیفیت آن است.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: در میان امامان بزرگوار شیعه امام دوازدهم علیه السلام از ویژگی های خاصی برخوردار است. او آخرین حجت الهی و ذخیره پروردگار است که به دست با کفایتش حکومت واحد جهانی برقرار خواهد شد. حکومتی که در طول تاریخ خود تحولی عجیب در همه عالم و در تمام زمینه ها ایجاد خواهد کرد. نظام فکری، سیاسی و اقتصادی جامعه را دگرگون  خواهد ساخت، حیاتی نوین به ارزش ها و فضیلت ها خواهد بخشید و حکومتی براساس توحید و یکتاپرستی بنا خواهد کرد.

 

او پرچم توحید را در اقصی نقاط عالم برافراشته خواهد کرد و از بارزترین ویژگی های حکومتش، گسترش عدالت در پهنه گیتی و از بین رفتن ظلم و ستم است. در حکومت حق آن حجت الهی از باطل هیچ گونه اثری نخواهد ماند، او باطل را به کلی محو و نابود خواهد ساخت.

 

در حکومت آن حضرت استعدادها شکوفا می شود و نور و روشنایی همه جا را فرا می گیرد، صفا و صمیمیت و انس و الفت و مهر و محبت در میان مردم حاکم می گردد. کینه ها از سینه بیرون می رود، در آن زمان آسمان برکاتش را بر اهل زمین فرو فرستد و زمین گیاهانش را خارج کند.

 

گنج های نهفته در دل زمین ظاهر شود، غنا و بی نیازی دل های مردم را پر می کند و در هیچ کجا نیازمندی پیدا نمی شود، آرامش و امنیت در همه جا سایه می افکند، حتی درندگان با هم سازش داشته باشند و هیچ موجودی به موجود دیگر آسیبی وارد نسازد.

 

بخش اول این کتاب شامل چهار فصل است که فصل اول با عنوان « آیاتی که دلالت بر ظهور، دولت امام عصر علیه السلام و رجعت دارند» فصل دوم با عنوان «معنای انتظار و فضائل آن» فصل سوم با عنوان «علائم پیش از ظهور و بیان فواید آن علائم» و فصل چهارم با عنوان «حکمت غیبت امام عصر علیه السلام» است.

 

بخش دوم باعنوان «در بیان کیفیت سلوک امام عصر علیه السلام از ابتدای قیام تا هنگام خروج ایشان» بخش سوم با عنوان «سیره و سلوک امام عصر علیه السلام از روز خروج تا روز برقراری حکومت جهانی» بخش چهارم با عنوان «در سیره و سلوک امام عصر علیه السلام در هنگام حکومت و استقرار سلطنت» است.

 

بخش پنجم با عنوان «در بیان مکرمت ها و عنایت های الهی مختص در دوران ظهور امام عصر علیه السلام و دولت کریمه»، بخش  ششم با عنوان «نزول برکات خداوند از آسمان و زمین بر بشر»، بخش هفتم با عنوان «سیره و سلوک امام عصر علیه السلام در دوران حکومتش» و خاتمه آن با عنوان «پیرامون امر رجعت و بیان کیفیت آن» است.

 

در بخشی از خاتمه این کتاب آمده است: رجعت یعنی بازگشت ائمه اطهار علیهم السلام وعده ای از مؤمنین کامل و فاسقین کافر به دنیا با همان جسم و روح که قبل از وفات می زیسته اند، رجعت به این معنا ذکر شد که یکی از اعتقادات و ضروریات مذهب شیعه است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

بدون تردید در ظهور دولت حق، تمام روی زمین از آلودگی کفر و شرک و فساد پاک می گردد به گونه ای که حتی یک نفر و یک اثر از کفر و شرک باقی نمی ماند و زمین پر از عدل و داد می شود. حق به طور کامل برقرار و احکام قرآن اجرا می گردد و همه این امور به دست با کفایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام می گیرد./934/ن602/ق

ارسال نظرات