۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۶۶۷۰۹

آئین نکوداشت مربیان و خادمان قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آئین نکوداشت مربیان و خادمان قرآن کریم در بیست و سومین سالگرد تاسیس موسسه مهد قرآن، برگزار شد.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آئین نکوداشت مربیان و خادمان قرآن کریم در بیست و سومین سالگرد تاسیس موسسه مهد قرآن، عصر امروز در همین موسسه با حضور شهریار پرهیزکار قاری بین‌المللی، مدیر موسسه مهد قرآن سید محمود چاووشی، و جمعی از مربیان، حافظان کل و مسؤولان کانون‌های قرآن برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم آیات 97 تا 101 سوره بقره از قرآن کریم از سوی حفاظ کل حاضر در سالن به صورت گروهی قرائت شد.

 

در ادامه مراسم سید محمود چاووشی مدیر موسسه مهد قرآن، ضمن خیرمقدم و ارائه گزارش از اهداف برگزاری مراسم سالگرد تاسیس مهد قرآن و نکوداشت مربیان، گفت: به سبب روش نوین و آسانی که در مهد قرآن انتخاب و ایجاد شد، ابتدا در تهران این حرکت توسعه پیدا کرده سپس توانست در استان‌های مختلف شعبه ایجاد کرده و رشد کند که امروز در 23 استان 120 شهرستان دارای شعبه و آموزش قرآن است.

 

وی افزود: این فعالیت‌ها با محوریت آموزش حفظ و مفاهیم قرآن است که در این راستا آزمون‌های سراسری حفظ قرآن برنامه‌ریزی شده و بعد از ماه رمضان با حضور 200 حافظ کل کشور در تهران تحت عنوان ترنم وحی برگزار می‌شود.

 

مدیر موسسه مهد قرآن، در ادامه بیان داشت: در این مسابقات 500 حافظ شرکت کردند که طی 3 مرحله مسابقات افراد برگزیده مشخص می‌شوند.

 

همچنین در ادامه استاد پرهیزکار، قاری بین‌المللی به عنوان سخنران، با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، گفت: به قرینه می‌توان فهمید اگر 10 میلیون حافظ قرآن در کشور باشد این به نوبه خود دیگران را به قرآن نزدیک می‌کند.

 

رییس موسسه مهد قرآن، افزود: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود فرمودند که امیدواریم روزی فرا رسد که مردم ما آنقدر با قرآن آشنا شوند که تکلیف و وظایف خود را از قرآن اخذ کنند.

 

این قاری بین المللی قرآن عنوان کرد: یعنی قاری یا حافظ قرآن در برخورد با فتنه، شبهه، بحران یا هر سوالی که به ذهن می‌رسد پیش از این‌که از دیگران سوال کند با فهم، بصیرت و آگاهی که از  قرآن دارد باید بتواند پاسخ مناسبی برای این مسائل داشته باشد.

 

در ادامه این مراسم خانم بابایی و ابوالفضل ابوالوندی از روشندلان حافظ کل قرآن که به شماره آیات و صفحات قرآن کریم تسلط داشتند به ترتیل‌خوانی آیاتی از قرآن مجید پرداختند.

 

همچنین امیررضا سوری که 7 سال داشته با حفظ موضوعی و مفهومی 15 جزء قرآن کریم به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت، و هانیه خرم جو نونهال 7 ساله دیگری به اجرای دکلمه در وصف امام زمان(عج) پرداخت.

 

گفتنی است، در انتهای این مراسم به نمایندگان، مربیان، حفاظ کل و مسؤولان کانون‌ها هدایای اهدا و از آنها تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات