۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۶۶۴۷۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هنر ابزار مناسبی برای ترویج فرهنگ نماز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که هنرمندان باید از ظرفیت هنری خود برای اقامه نماز واقعی استفاده کنند، گفت: استفاده از ظرفیت‌های فردی و هنری برای اقامه نماز از ویژگی‌های مؤمنین و متقین است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری نماز در گرگان، مهم ترین نقش نماز در زندگی انسان را تنظیم رابطه او با خداوند دانست و با بیان این که هدف از بر پایی نماز تنها انجام یکی از فرایض دینی نیست، ادامه داد: اقامه نماز بلکه ظهور و بروز همه ارزش ها در جامعه است.

 

وی، اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که بی احترامی و سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید در برپایی این فریضه مهم الهی گوشا باشند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انسان به نماز محتاج است، خاطرنشان کرد: نماز ذکر بزرگ خدا است و فریضه مهم الهی یک عبادت ساده نیست بلکه نماز اعلام موضع اسلام است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت وتعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت: ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

 

وی همچنین به نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ نماز خوانی اشاره کرد و با بیان این که خواندن نماز باید از همان دوران کودکی به فرزند آموزش داده شود، افزود: فرزندان نماز خوان و باخدا در همه امور زندگی موفق هستند.

 

امام جمعه گرگان با تاکید بر اهمیت انجام فریضه الهی نماز در دین مبین اسلام، گفت: ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن رذایل اخلاقی در جامعه است و این امر با همکاری ائمه جماعات مساجد میسر است.

 

وی با اشاره به این که برای ترویج ارزش های دینی باید به راه هایی که دشمنان برای ترویج ضد ارزش ها استفاده می کنند، توجه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر دشمنان برای ترویج ارزش های مدنظر خود از هر راهی استفاده کردند ما هم باید از همان راه ها برای توسعه ارزش های دینی خود استفاده کنیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که هنرمندان باید از ظرفیت هنری خود برای اقامه نماز واقعی استفاده کنند، گفت: استفاده از ظرفیت‌های فردی و هنری برای اقامه نماز از ویژگی‌های مؤمنین و متقین است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که هنرمندان باید در ترویج نماز درست و واقعی در قالب شعر، عکس و فیلم تلاش کنند، ادامه داد: هنرمندان می‌توانند با هنر خود در ترویج نماز ایفای نقش کرده و زیباترین زیبایی‌ها را نقش‌آفرینی کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات